Gå til innhold
Arkivverket

[#27769] Knut Eriksen Vik gift 1775 med Ragnhild Embretsd. Ekornhol i Nord Odal


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen linjenen bakover for Knut Eriksen Vik som slo seg ned på Bjelker i Nord Odal - Ragnhild Embretsdatters slekt er grei. Ragnhild døde på Bjelker i 1790. Knut gift 2 i 1793 med Kari Jacobsdatter Songnesbråten. Knut døde på Bjelker 1815. Kari gift 2 samme år med Tosten Olsen på Mangsethagen i Sør Odal, født på Fulusagen. De slo seg ned på Hærnes i Sør Odal. Knut og Ragnhilds barn: Marie 2 mar 1775, Marta og Berte 1777, Erik 12 mar 1778, Martea 22 mar 1779 og Eli 1782.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Finner ingenting om ham under Vik i bygdeboka. Mulig han bare bodde der kortere tid før han kom til Bjelker. Noen som har enkel adgang til kirkebøkene? Bygdeboka mener han ble født 1742, og døde i 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk til Kjellaug og Lena.Lena - har du tilgang til Nord Odal bygdebok som dekker Svennebyhagen? Hvis så, kunne du være snill å se om det står hvem Ingrid Olsdatter var, hun giftet seg med enkemann Kristoffer Olsen i 1788. Ref innlegg 27767. Takk Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Fra NO bb bind II, 593-594. 'Kristoffer ble 2. gang 1788 g m enke Ingrid Olsd på Vestbyeiet i Sør-Odal.'Har dessverre ikke Sør-Odals bøkene selv; men hvis ingen andre finner ut av det før, så kan jeg slå opp når jeg skal på biblioteket til mandag igjen. Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk Lena, det var snilt. Jeg har alle Sør Odal bøkene selv, bortsett fra den gamle, bind III - så du skal få slippe å sjekke det for meg. Du får si ifra hvis jeg skal sjekke noe for deg! Siden både mors og fars slekt kommer fra Odal har jeg også kjøp Nord Odal I, IV og II, men noen har 'lånt' II, så den er borte for godt tror jeg - takk for at du sjekket det for meg. Vet du hvor mange bind Nord Odal består av? Hilsen Guro PS Du kan godt svare meg på guro-re@smartcall.no DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Bygdebøkene for Nord-Odal består av 5 bind. I & II er over Sand sogn, III, IV & V over Mo sogn (bind V er over Austvatn). Bind I og II har kommet ut i nyutgave, og kan, så vidt jeg vet, kjøpes fra Odal Sparebank. Disse er utvidet betraktelig; selvfølgelig er de oppdatert, dessuten er nå alle eiendommer med (også byggefelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Da kontakter jeg Odal Sparebank! I Sør Odal bind VII, side 171 under Diverse står Ingrid 'Knutsdatter' gift 1788 med Kristoffer Olsen Svennebyhagen. Jeg tar en tur til filmrullene for å få det korrekt. Takk for at du satte meg på rett spor. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.