Gå til innhold
Arkivverket

[#27774] Oppslag kirkebok Gamle Aker kirke 1908


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Kan noen sjekke far til Eivind Henning f. 23.7.1908, mor Synnøve Amanda Hansen. Eivinds far het kanskje Quale eller Qvale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg har sjekket selv hos mormonerne på Carl Berners plass, men han fantes ikke døpt der 1906-1908. Senere kirkebøker hadde de ikke.Jeg har funnet en eneste Synnøve Amanda Hansen her i 1900:LenkeMen hun er ikke født 1 1889 (15.11.1889 har jeg fått oppgitt) men derimot i 1898, og hun var neppe 10 år da sønnen ble født. Søsteren Anne er født i 1889 i Bergen, mens Synnøve Amanda har ikke fødested oppgitt - det betyr vel kanskje at hun er født i Fjære der de bor?Hun giftet seg senere med Georg Ambrosius Kulbeck Solberg, muligens født rundt 1890. De bodde trolig senere i Telthusbakken i Oslo, men jeg vet ikke når de flyttet dit, og lurer på hvordan jeg skal komme videre med dette, tro?Georg og Synnøve fikk barna Odd, Erik, Synnøve og Else Solberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gamle Aker er filmet døpte ut 1908, men ingen Eivind Henning døpt i 1908. Men dette ligner svært på 'Eivind', født 23.07.1908, døpt Fødselsstiftelsen, Kristiania 26.07.1908, 'uekte' sønn av bankassistent Øistein Qwale og butikkjomfru Synøve Solberg Hansen (Rikshospitalet Dåps K 0006.2)Også i Rikshospitalet Mini F 0013 står han kun som 'Eivind'. Her er farens navn skrevet Qvale, født 1881, bosatt Møllergaden 28 mens Synøve Solberg Hansen er født 1887 og bosatt Motzfeldtsgade 24. I ettertid er det tilføyet Amanda foran morens navn.Det står en tilleggsopplysning som jeg helst sender pr. mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk Geir for mer info. Men nå lurer jeg på hans mor Synnøve Amanda Solberg Hansen som først het bare Synnøve og etterpå kanskje bare Amanda. Og hvor kommer Solberg inn i bildet? Hun skal være født 15.11.1889 ifølge en slektning - men hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hun er født 15.11.1887 i Kristiania. Hvordan jeg vet dette, kan jeg ikke skrive her (ref.3), men jeg sender det på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Marthinsen

I folketelling 1900, kommune Bærum har jeg funnet en familie som jeg lurer på om kan ha tilknytning til min fars slekt. Gartner Hans Gustavsen f. 1865 i Fet, Akershus og hustru Elisabet f. 1860 i Sverige. Eldste barnet, Hilda ble født i Kristiania i 1888. Jeg etterlyser derfor deres ekteskap i Kristiania rundt 1888.Jorunn Marthinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.