Gå til innhold
Arkivverket

[#27781] Dødsfall/-dato i Bergen


Gjest Grete  Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete  Jøraas

Når døde mine oldeforeldre: Peder Olsen f 29.12.1854 på Innluro, og hans kone Ingeborg Madsdatter f 23.09.1862 på Skudal i S & Fj.? De bodde begge (går jeg ut fra) i Bergen da de døde. Takker for hjelp! Hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Vi lurer på om Peder Olsen kan være denne:Peder Olsen Vabø, handlende, gift, født 1855 i Lindaas Pg., bosatt i 23-218, som døde 30. april 1891, og ble gravlagt fra Sandvikskirken 6. mai samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete  Jøraas

Tusen takk!! Dette er nok riktig; Peder bodde på Vabø før han flyttet til Bergen. Vet han bodde i Skivebakken, sier adressen 23-218 dette? Giftet Ingeborg (Ingebaar) seg på nytt etter hun ble enke? (Hvis hun overlevde Peder da..) Takk igjen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete  Jøraas

Takk enda en gang! Dette var gledelig informasjon. Rart å lese min mormors (Agnes Matilde)etternavn som Vabø; jeg kjenner henne bare som Olsen før hun ble gift. Går ut fra at hun tok stefarens etternavn.Glad hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.