Gå til innhold
Arkivverket

[#27783] Anne M Larsdtr f 1793 Hønsie, Gjerdrum, Akershu


Gjest Geir Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Paulsen

Hei. Ønsker opplysninger om Anne M Larsdtr Hønsie Gjerdrum, Akershus. Gift med Poul Gulbrandsen 14.04.1819.Har deres etterkommere men mangler data om deres forfedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei!Anne var datter av Lars Jensen fra Flatby i Gjerdrum, f. 1769, d. 1834. Gift 1792 med Mari Hansdtr., f. 1759, døde 1836.Jens Olsen var bruker av Flatby 1765-92 og gift med Margrete Jensdtr. De hadde 7 barn.Paal Gulbrandsen var fra Molden i Gran på Hadeland f. 1782, døde 1831.Kilde er bygdebøker for Gjerdrum.Det er muligens Paul som er her, finner ingen på Gran [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10234.wc2&gardpostnr=10&personpostnr=199&merk=199#ovre>Lenkeog Anne m/fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På Fam.search (usikker kilde) har jeg funnet en Paul Gulbrandsen f. 21-12-1782 Molden Gran med foreldre Gulbrand Halvorsen og Marthe Thorsdtr. Det er nok de som er her på Wolden! i 1801Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Hei og takk for svar. Fikk nyttige opplysninger der. ved foreldre til Jens Olsen har jeg Ola Jensen og Berte Persdtr. og foreldre til Mari Hansdtr har jeg Hans Klemmetsen og Anne Pedersdtr Disse opplysningene har jeg fra Fam search så de er vel ikke akkurat korrekte, men en mulighet med tanke på gårds, stedsnavn m.m. Videre forfedre til Hans Klemmetsen går tilbake til Klemmet Hønsi f ca 1580 d 1634 også fra Fam search.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Mari sin far var Hans Klemmetsen f. 1723, døde 1803, sønn av Klemmet Klemmetsen f. 1694, døde 1760 og Eli Svendsdtr. Flatby f. 1689, døde 1730. Hans giftet seg 1748 med Anne Persdtr. fra Asmyr f. 1725, døde 1804. Datter av Per Persen gift 1712 med Anne Hansdtr. f. 1692, døde 1776.Ola Jensen var bruker på Braastad til han døde 1783, 82 år gml. og var gift med Berte Persdtr. f. ca 1704, døde 1786. Den Jens Olsen Braadal som 1763 ble gift med enke Margrethe Jensdtr. Nordgarn Flatby er helst en sønn av Ola står det i BB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.