Gå til innhold
Arkivverket

[#27800] Treng info om tellinga i 1900 for Skien/Telemark og bybrannen


Gjest Henning Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Karlsen

Hei i fra Wien!Trenger innformasjoner om min bestefar og dessuten om min oldefar. De synes forsvunnet i 1900 tellingen. Slekta levde mange år i Skien og finnes i 1801,1865, og i 1875. I disse tellinger forfinnes fra 1801 Poul Andersen,Poul Poulsen(Paul Paulsen),Paul Paulsen(samme navn) og Oskar Paulsen.De to sistnevnte finnes i 1875 i Skien. Oskar Paulsen er forsvunnet i 1900 tellingen for Skien.(Fødselsåret er usikkert men antar 1861 eller 1864)Otto Paulsen var min bestefar og var født i 1894 i Skien.Han og hans foreldre finner jeg overhodet ikke under navnene Paulsen,Poulsen eller Andersen.Familien tilhørte lenge metodistene. Min bestefar døde i 1975 og bodde mange år i Notodden.Noen forslag hvorledes man kan spore opp familiens bevegelser fra 1875 til ca 1920.Emmigrasjon?Brannen i Skien? Om noen har tips kan vedkommende skrive til: henning.karlsen@chello.atMvh Henning Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis du leser oversikten over mangler i 1900-tellinga, vil du se at ca. 3000 personer mangler i Skien kjøpstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.