Gå til innhold
Arkivverket

[#27807] Hans Jonsen og Malene Johannesdatter, Fana


Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri A. Baklid

Ønsker ytterligere informasjon om de ovennevnte. Her er det jeg har pr. i dag:Hans ble født ca 1743, fødested ukjent. Han var innflytter til Fana. Malene ble født ca 1745, fødested ukjent. Hun var også innflytter til Fana.Hans og Malene ble gift ca 1768 (?). De fikk følgende barn:• Ola, f. ca 1769??? • Johanne, døpt 14.01.1774. • Johannes, døpt 02.06.1776. • Synnøve, døpt 10.05.1778 • Fredrik. • Sidsele (i FT 1801 kalt ”Cediel”), døpt 26.01.1783. • Hans, født 09.08.1785, døde 17.08.1785, begravd 25.09.1785. Ble ifølge registeret over døde 11 dager gammel.Malene døde 13.08.1785, 40 år gammel. Hun ble begravd 25.09.1785.Hans ble gift for annen gang med Margarethe Olsdatter. Hun var født ca 1746, og var i likhet med Hans og Malene innflytter til Fana. Hans og Margrethe fikk følgende barn:• Malene, døpt 06.06.1790. • Ola, døpt 27.09.1792.Hans var forpakter på herregården Steen/Stend i Fana.Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Takk for hjelpen! Siden navnene stemmer og Os ikke er langt fra Fana, antar jeg at det er mine forfedre du har funnet. Artig med lenka til Hans' synder! Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Hans Jonsen Holdhuus kom frå Holdhus i Hålandsdalen sokn, Fusa prestegjeld. Du finn nok meir om han i bygdebøkene for Fusa (som eg ikkje har her).Og Malene Johannisdatter yttre Hisdalen kom sjølvsagt frå Hisdal i Samnanger sokn, Os prestegjeld. Ho vil du då truleg finna meir om i bygdesoga for Samnanger.Mvh.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Siri A. Baklid

Er Hans den samme som Hans Joensen Stenegaard som dør i 1824 (se Digitalpensjonatet, døde i Fana)? Hvis nei: når døde da Hans? Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.