Gå til innhold
Arkivverket

[#27818] Hvem var Kristian Grimsrud og hustru Aagot Arnesen, Oslo.


Gjest Ørjan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Larsen

Hei.Er det noen som kjenner til disse navnene? Jeg er ikke i familie med disse. Men jeg har funnet noen gamle papirer på loftet hvor jeg bor med disse navnene på. Jeg har bl.a et papir med sanger fra deres bryllup. På utsiden står det: Ved Aagot Arnesen og Kristian Grimsruds bryllup den 30 Juni 1906.Så er det noen som er i familie med disse, så kan dere jo si i fra.Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei. Aagot Arnesen var visst fra Oslo( pilestrædet?) og Kristian Grimsrud fra Enebakk?Er det noen som vet hvem de er, håper at noen vil si fra da.Hilsen Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Under Saltvet (Enebakk bygdebok bind 2, s.588) står at Aagot Lovise f. 1886 ble gift med Kristian Grimsrud i Hobøl. Hennes slekt skal være på Saltvet i alle fall fram til 1980-tallet, en god sjanse for at de er der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er en god sjanse for at det er bilde av Kristian og Aagot i Hobølboka bind III side 296. I en vogn sitter far Kristian Grimsrud, trolig hans kone og et lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Othar Carsten Grimsrud født 30.09.1908 Tomter, Østfold er sønn av Kristian og Aagot. Han ble gift og hadde en datter som - om hun lever - nettopp har fylt 60 år. Hennes navn og fødselsdato kan du få ved å oppgi mail-adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette blir bedre og bedre, hun (barnebarnet) gikk i klasse med min svigerinne. Vi vet hvor hun bor og hva hun heter idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Til Geir.Her er min meil adr. orvolla@broadpark.noKjenner du henne? ( barnebarn av Aagot og Kristian Grimsrud).Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Min kone vet godt hvem barnebarnet er, hennes søster og barnebarnet gikk i samme klasse på skolen. En yngre bror av eldste barnebarn gikk i klasse med en annen søster av min kone.Jeg har sendt mail.Jeg hadde ingen anelse om denne virkelig morsomme slutten da jeg bestemte meg for å forsøke å hjelpe deg. Jeg syntes bare at det var så prisverdig at du tok deg bryet med å forsøke å finne noen som kunne ha glede av ditt funn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei og takker for at du hjalp meg med dette. Jeg syns det er fint at de som er etterkommere av Kristian og Aagot kan få papirene. Jeg har ingen glede av dem som ikke er islekt med dem. Håper nå å komme i kontakt med etterkommerne.Takker for hjelpen ! Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Selvsagt skal du få anledning til å komme med denne overraskelsen. Jeg sender deg navn og telefonnr. til eldste barnebarnet i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Hei, Fint at familien fikk en slik artig ting tilbake. Jeg har registrert noe på min siden av familien, da Aagot var min fars tante og Kristian inngiftet onkel... Jeg har imidlertid ingen ting om han før han giftet seg. Ser imidlertid ut av Hogne Holst's sider over kirkebøker i Hobøl at Kristian skal være født i 1882. Oppgitt ved eldste barnest dåp 22.08. 1907. http://www.hognes.net/hobel/d19001909.htm Kristian er da oppgitt med K. som mellomnavn og ved neste barn oppgitt med Theodor som mellomnavn. Han er ikke født eller konfirmert i Hobøl jf HH's sider. Finner han heller ikke i FT1900. Kan noen hjelpe hvor han kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei.Jeg har nå fått svar på det jeg lurte på av Geir og takker for det.Til Svein Arnesen. Jeg foreslår at du lager eget tema på det du lurer på, så får du sikkert svar. Ikke for å være uhøflig, men mitt innlegg er egentlig ferdig....siden jeg har fått svar. Jeg søker ikke mere om denne familien, de er ikke min slekt. Kun for å finne etterkommere for å kunne gi de gamle papirene jeg fant.Ønsker deg lykke til med søk på slekten din.Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.