Gå til innhold
Arkivverket

[#27826] Hjelp til dåp i Enebakk, Akershus, i 1849


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Igjen trenger jeg hjelp fra noen med kirkebøker fra Enebakk. Maren Eriksdatter, født 2. august 1849 ble døpt i Enebakk kirke 21. oktober samme år. Jeg ønsker å vite alt som står om denne dåpen. På forhånd - hjertelig takk. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Enebakk kirkebok nr. 9 s. 156, kort 6/10, døpte piker 1849 nr. 66:Født: 29 Sept. Døpt: 21 Oct. Navn: Maren, ægte. Hmd. Erik Larsen og Johanne Hansd. Allermeer. Faddere: Berthe Maria Christophersd., Lovise Thorsd. Linshuus, Hans og Martin Allermeer, Johannes Thorers. Stolbustad.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

PS. Jeg kan ikke finne noen Maren som er født 2. august og døpt 21. oktober. Det står tydelig Sept. på fødselsdatoen, men det kan kanskje diskuteres om det står 29. eller 27.Disse menneskene hører vel stort sett til på plasser under Østenbøl.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Igjen - tusen takk for god hjelp, Laila. Jeg har dessverre ikke notert meg noen kilde for fødselsdatoen her, så det er mulig at jeg har skrevet feil. Det er mange år siden jeg begynte å lete etter denne familien og da ble det noen 'nybegynnerfeil'. Det er i alle fall riktig Maren du har funnet, for navnet på foreldrene stemmer og flere slektninger er faddere. Det stemmer at disse menneskene hørte hjemme på en plass under Østenbøl, som het Allermer - i en periode skrevet Aldrigmer.Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.