Gå til innhold
Arkivverket

[#27830] Etterlyser bilder fra Stange på Hedmarken


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Som et sideprosjekt til slektsforskning samler jeg på bilder av gårder, plasser, bygninger og hus fra Stange før 1960. Skulle det være noen rundt om i landet som sitter på bilder og som kan tenke seg å dele med meg er jeg svært interessert i kontakt. Alt er av interesse.Forøvrig har jeg et familiemedlem i Amerika som vil bli meget glad for et bilde av gården han har navnet sitt fra, nemlig Hegsvold.E-post: b-vestha@online.noMVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! En del av mine aner kommer fra Stange og Tangen.Slekta bakover fra Tippoldefar Mons Pedersen Sørum, kommer fra Sørum gård på Stange.Jeg har flere fotografier fra Sørum -tunet tatt sommeren 2000.Dessuten har jeg tegninger , skisser og malerier utført av min oldefar, Jørgen Jørgensen.( Ca 1880)( Sørum gård, Kirkenær Tangen)I min farfars gamle fotoalbum har jeg også fotografier tatt av plasser i Tangen/ Stangeområdet.( Svart/hvitt bilder)ca 1910-1920.Jeg har sendt kopier til Stange historielag av dette.Hvis du ønsker kopier kan jeg godt scanne og overføre til deg det jeg har . Min e-post er ghug@frisurf.no.Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hedmarksmuseets Fotoarkiv på Hamar har en fin samling foto fra hele området. Tel.no 62 54 27 30, kanskje kan de hjelpe deg?Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Og har noen i denne sammenhengen kjennskap til, evt. bilder av et snekkerverksted på gården Vik på Tangen/Stange rett før århundreskiftet (ca 1895) (eier: A Moestue)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Myrvang

Stange Historielag fikk lagd ei bok 'Billedgløtt frå Romedal og Stange' i 1994. 379 bilder. Kontakt Historielaget på Stange, tel 62 57 27 78. Mvh. Tore myrvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Egil. Kan dessverre ikke jelpe deg med denne. Men er det noen som sitter på bilder fra Tømte tar jeg gjerne imot og formidler videre.MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.