Gå til innhold
Arkivverket

[#27832] Opplysninger som er kommet på avveie?


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Jeg har søkt etter mine aner, og det viser seg at når jeg gikk inn på siden til ABS_startsiden og søkte, så kommer blandt annet temasiden som jeg nu skriver i opp. Også om jeg søker i et annet navn.HVORFOR? JEG ER IKKE INTERESSERT I AT MIN E-POSTADRESSE FLYTER VILT RUNDT. JEG TRODDE AT DISSE OPPLYSNINGENE FORBLE I DETTE FORUM.ER TAKNEMMELIG FOR SVAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette har vært oppe før LenkeJeg finner et ti-talls innlegg på mitt navn, men ingen vha den mailadressen jeg bruker i dette forum. Dette er nok siden som er midlertidig lagret som som plukkes opp tilfeldig.Dersom du kom inn på en referense til *nyttinnlegg* så har du nok fått opp en cookie fra din maskin. Andre vil ikke se denne, men sin egen cookie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Det er akkurat dt som skjer. Jeg har snakket med DIGITALARKIVET i Bergen og de sa at de ikke hadde kjennskap til dette. Den såkalte cookie som du nevnte ble også sett av vedkommende som jeg snakket med, så dette ser ikke bra ut. Vedkommende skulle ta dette opp. så får vi se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Først av alt, epostadressa di dukkar ikkje opp nokon stad om du ikkje sjølv har skrive den inn i eit innlegg. Eg skal seinare forklara kvifor.Ingenting i debattforuma ekisterer hos oss på ein slik måte at søkemotorane når i det; med eitt unntak. I det du ber om å få sjå eit tema vil servaren vår laga sidaog lagra den hos oss til den er levert til deg. Då kan også søkemotorane plukka den opp. Men der står berre det du elles ser, namn , kvar du er frå osv. Når du ser epostadressa di i eit skjema er den ikkje komen frå oss. Frå servaren vår kjem temateksten pluss boksane du skal fylla inn tome, saman med ein ordre om at om det ligg ein cookie på maskinen din som fortel kva du heiter og kva epostadresse du har, så skal desse setjast inn i desse felta.Eg kan t.d søkja i google etter karen lovise monsdtr. Då finn du ei side som normalt blir brukt til å skriva inn innlegg. Der står hos meg mitt namn og mi e-postadresse. Men hos deg vil ditt namn og di epostadresse stå. M.a.o., det er berre du som får sjå di epostadresse, medan eg får sjå mi. Det er vel forholdvis ufarleg, skulle eg tru.Eg gjorde også den motsette testen din. Eg fann epostadressa di databasen vår og søkte etter den. Google fann den ikkje. Du har vore like flink å passa på adressa di som me er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.