Gå til innhold
Arkivverket

[#27841] Olaf Hjalmar Olsen,Christiania,Råde


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Min Oldefar Olaf Hjalmar Olsen ble født 4-12-1872 I Oslo på Rikshospitalet,kvinneklinikken. Foreldre var ungkar og smed Ole Nielsen og pige Margrete Olsen.De var altså ikke gift. Olaf Hjalmar ble konfirmert i Råde 2-10-1887,samme foreldre var oppført,og med bosted Krogstad. Olaf ble selv far til en sønn utenfor ekteskap, Arnt f.11-6-1892 i Råde.Moren var Anne Oline Andreasdatter f.3-2-1869 i Råde. Hittil har jeg ikke funnet noe sted hvor Olafs foreldre kom fra.Det er så ergelig å ikke komme videre på de linjene!Kan noen hjelpe meg? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Torill Solvang

Jeg børster støv av dette mysteriet igjen.Er det noen som vet hva fødselsmeldinger fra 1872 kan gi avopplysninger? Jeg kommer ingen vei her. Det er min oldefar, og jeg syns det er litt tidlig å få bråstopp. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Nei, jeg har ikke sett i bygdeboka,men jeg har fått et tips om å se på fødselsmeldinger. Kanskje det kan stå noe om hvor foreldrene kom fra der.Jeg må nok en tur på statsarkivet. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.