Gå til innhold
Arkivverket

[#27869] Er det noen som kjenner til Olaf Sæther f. 27 des. 1906


Gjest John-Erik Sandaker
 Del

Recommended Posts

Gjest John-Erik Sandaker

Hei. Jeg forsøker å finne en person for en venn av meg. Håper noen der ute kan hjelpe meg. Jeg søker en Olaf Sæther født 27 des. 1906, antagelig i Vibesgt 19 I Oslo. Han skal ha ha arbeidet hos Brødr. Røgeberg. Hans foreldre var Antonie og Nils Sæther. Jeg har søkt i folketellingen 1900 uten å finne dem.Håper på svar MVH John-Erik Sandaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg finner bare en Olaf Sæther i Oslo og som er født i 1906. Han heter Olaf Aleksander Sæther , men er sønn til Aksel Sæther og Elise Karoline Simensen.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er nok korrekte opplysninger. Nils Nilsen Sæther (slik skriver han navnet sitt i 1923) bodde i Vibes Gate 19 minst til høsten 1924. Av en eller annen grunn finnes han ikke i folketellingen i Kristiania 1908, men 01.12.1923 er det følgende opplysninger om familien:Nils Nilsen Sæther (f.05.03.1877) er gift med Antonia (f.14.12.1876, Vanse). Han er bruskjører på Nora Fabrikker (tidligere er han oppført som ølkjører). Barn, alle født i Kristiania: Ingeborg (13.07.1902), Olaf (27.12.1906), Gunnar (27.12.1906), Birger (26.08.1909) og Gudrun (11.10.1912).Ingeborg er arbeidsledig, Olaf volontør hos Brødr.Røgeberg i Kirkegt.18 og tvillingbroren visergutt i Schultzgt.16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Erik Sandaker

Hei igjen.Først tusen takk for raskst svar.De som jeg prøver å hjelpe ble veldig glad. Neste spørsmål er om du har flere opplysninger om disse personene, og eventuelle etterkommere. I tilfelle du har det kan jeg da kontakte deg?Håper på positivt svar fra deg.MVHJohn-Erik Sandaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.