Gå til innhold
Arkivverket

[#27881] Trygve Nilsen fra Glemminge, nær Fedrikstad.


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute!Jeg leter etter slektningene, far og mor, til min morfar. Han heter Trygve Nilsen og er født 19/4-1882 i Glemminge nær Fredrikstad.Ringer det en bjelle hos noen, er jeg taknemmelig for svar.Hilsen terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Lurer på om dette kan være Trygve Nielsen, født 1882, elektrikerlærling, bosatt med foreldre og søsken i Seilduksgaten 2, Kristiania, 1900 (bla deg et stykke nedover på siden) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Kirkebok Glemminge MINI Døpte:Trygve f. 19.4. døpt 16.7.1882 Foreldre: Modelsnedker Amund Nilsen f. 1839 og Martine Sørensdatter f. 1846. Bosted: Aasgaard.Faddere: Mekanikerne Karl Pettersen og Edvard Winger (?), Alette Pettersen, Julie ...aklberg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Nei Grethe, jeg tror ikke det :-) se broren har tatt yrke som deres far (?), det står også 1 for ny fam. hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei og takk for svar fra dere alle.Til Liv. Har du mulighet til å se hvor foreldrene til Trygve ble av? Jeg finner ingenting i folketellingene, og det eneste jeg vet, er det samme som Grethe skrev. Det er bare Trygve sammen med sine søsken som dukker opp i folketellingen for 1900.Oslo. Foreldrene er som sunket i jorden. Området/eiendom Aasgaard finner jeg kunn i Trøndelag. Har du mulighet til å se på dette for meg? Takk og hilsen fra Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Aasgaard finner du i Glemmen både i FT-1865 og FT-1900.Det er en snekkersvenn Amund Nilsen, 26 år gl., i FT-1865 Nittedal (f. i Aremark): [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=46&teljing=ft1865&filnamn=f60233.wc2&amt=2&funnenr=481>LenkeDet er muligens han som gifter seg i Gamle Aker i 1869 med Martine Sørensdatter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Aasgaard (Åsgård) ligger på Kråkerøy i Fredrikstad.Jeg har lett litt i 1865 tellingen etter foreldrene også, dette var det eneste jeg fant som passet på faren Amund:LenkeLiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Dessverre finnes ikke døde eller utflytta på den Glemmenfilmen jeg har. Det siste finnes vel heller ikke tror jeg. Jeg vil tro de døde begge disse foreldrene før 1900 tellingen, kanskje etter de hadde flyttet til Kristiania. Men Glemmen døde bør sjekkes.Fra MINI II Glemmen 1878-1917 fant jeg 2 til av de barna som bor i Kristiania i tellingen.Halsten Antonius f 7.12.1878, døpt 16.2.1879. Faren Amund titulert snekker, og de bor på Aasgaard. Faddere: Støbemester Karl Petersen, Forman Peter Borg, kone Alette Petersen, pige Mathilde Martinsen.Anna Katrine f. 21.11.1880, døpt 30.1.1881. Faren er nå modelsnekker. Faddere: Smed Edvard Winger, Støbemester Karl Pettersen, kone Karen Winger, pige Lovise Rudolfine Haug.På Familysearch IGI finnes en mulig datter døpt i Gamle Aker; Antonie Cathrine døpt 28.9.1873. Foreldrene ble jo gift i denne kirken 16.4.1869. Det ble sikkert født flere barn, både i Aker og i Glemmen.Du kan lete selv i noen kirkebøker Glemmen herhttp://www.historielaget.org/#KirkebøkerLykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.