Gå til innhold
Arkivverket

[#27886] RUNE THORSTEINSEN-Jens Grøn.


Gjest Anne-Lise Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Mikalsen

Hei Rune.Har nettopp lest gjennom dine 'merittlister' og ser at du etterlyser vita om Jens Grøn.(det er jo litt lenge siden da)Jeg hadde selv en etterspørsel etter Jens i 2003,nr.13024.Der kan du se svarene jeg fikk.Har ikke funnet ut hvor han kom fra selv,så jeg håper at du har funnet ut noe nytt.Jens Jenssen Grøn,Mørk,Klingenberg var tipp-tipp til mannen min,men jeg visste ikke at han var reisende,selv om jeg hadde mine mistanker.Magrete Marie ble koppevaksinert i 1828 sammen med søsteren,Florentine Marie.Margrete var da,iflg.kirkeboken for Sund,10 år og Florentine var 3 år.Florentine,som ble min manns tippoldemor,slo seg sammen med en Peder Pedersen Handeland fra Davik,omreisende hesteskjærer,smed og handelsmann.Jens Grøn hadde en annen sønn,Erik Mikkelborg,som ,da han giftet seg her på Askøy i 1843,oppga sitt fødested til gården Mørk i Skjolds Pr.gj.Far:Jens Jensen Mørk.Jens var gift med Mari(Martha,Marita)Jacobsdatter,men hun var vel neppe mor til Magreta. En annen sak,jeg ser også at du spør etter Hans Konradsen og Alette Jonsdatter,var det ikke 1865-tellingen tro?Disse to var mine tippoldeforeldre,Hans druknet jo i 1860 og Alette giftet seg med broren hans,Konrad.Men dette vet du sikkert.Malene Margrete Hansdtr.var min oldemor.Så er vel vi to firmenninger da,tror jeg? Håper på svar fra deg.Mvh.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.