Gå til innhold
Arkivverket

[#27890] Petter Olaus Karstensen frå Hitra


Gjest W. Grønås
 Del

Recommended Posts

Gjest W. Grønås

Søker etter navn på forfedrene til min tipp-oldefar Petter Olaus Karstensen frå Hitra. I flg FT 1875: 'Laxaavig under G. Hattevig (plads)Karsten Magnus Mekkelsen m hf g huusmand med jord f.1825 Frostens pr. Ingeborg Elertsdatter k hans kone g f.1818 Hitterens pr. Qvenværs sogn Petter Olaus Karstensen m Deres s ug hjælper Faderen f.1875 (må være 1857) H. Pr. Filans sogn'Frå Hitra-boka har eg følgande: 'Karsten Mikkelsen Laksåvik, f. 1826 på Frosta, d. 1908, 1857 I gm. Karen Jensine Andersdotter Karvevollen, f. omlag 1836, d. 1860, i 1862 II gm. Ingeborg Eilertsdatter Ottervik, f. 1818 i Kvenvær, d. 1909. Barn, 1. ekteskap: Anton Magnus Karsten Mikkelsen hadde et særkullbarn, Karoline, f. 1851, som i 1879 vart gm. Anders Larsen Hoås, f. 1839 i Sunndal. Hennes mor: Marie Andersdatter, se Kvitsandvika.'Petter Olaus var truleg son til Karen Jensine Andersdotter Karvevollen, men dette går ikkje fram av bygdeboka. Var Petter Olaus også født utanfor ekteskapet slik som halvsøstera Karoline.Petter Olaus gifta seg i 1883 med Elen Marie Aslaksen, f. 1860 i Suldal, d. 1883 i Stavanger. Han er min tippoldefar.Kva var navna på Petter Olaus sine forfedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette i FS/VRI Peder Olaus KARSTENSEN Event(s): Birth: 11 Jul 1857Parents: Father: Karsten MIKKELSENMarriage: Spouse: Elen Marie ASLAKSENMarriage: 12 Dec 1883 Place: Stavanger, Rogaland, NorwaySource Information: Batch Number: M428884Source Dates: 1879 - 1890Film or Fiche Number: 126321Collection Details: Sankt Petri; Den Norske Kirke--------------------------------------------------Her er navnet på brudgommens far oppgitt til Karsten Mikkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W. Grønås

I FT1865 under Dønnesvig, Dolm og Kvernvær sogn finner jeg en Peter O. Kassen, 9 år, pleiesønn hos Andreas Thomass, logerende fisker, 58 år fra Frosens Prgj gm Anna Johnsdtr., 62 år, Alstahaug Prgj. Er dette Petter Olaus Karstensen som bor hos sine besteforeldre, dvs foreldra til Karen Jensine Andersdotter Karvevollen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.