Gå til innhold
Arkivverket

[#27892] Elias Johansen, Overhalla 12 år i 1801. Ønsker flere opplysninger.


Gjest Trygve Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Andersen

Kan noen bidra med opplysninger om Elias Johansen, tjenestedreng i Overhalla/Overhalden i Nord-Trøndelag. 12 år ved tellingen i 1801.Noen som vet noe mer om ham? Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Er det han som gifter seg med Ane Marthe Knudsdtr i Talvik i Finnmark i 1815 du snakker om her? I så fall vet jeg noe om hans aner ettersom han er i slekt med meg.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Andersen

Elias Johansen (Johannessen) gifter seg med henne 3. juli 1815. Det er mine tippoldeforeldre, er det altså i Talvik vielsen skjer? Har ikke funnet det i kirkebøkene, men fra en lokal slektsbok. Opplysningene fra denne boken viser at han kom som soldat fra Trøndelag (Malvik?), og derfor leter jeg etter han i Trøndelag. Jeg tror å ha funnet ham i Overhalla som 12-åring, med sannsynlige foreldre Johan Lexaas og Ane Joensdatter, hvor Johan er død ved tellingen i 1801. Spennende om du har opplysninger. Er du i slekt fra Finnmark? Eller kanskje fra Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.