Gå til innhold
Arkivverket

[#27896] Leonlius Bye gift Karlsøy 1827


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Min tipp tipp oldefar Leonlius (noen ganger kalt Leontius) Bye gifter seg 29.10.1827 i Karlsøy kommune med Ane Margrethe Figenschau. Ved vigsel omtales han som fra Hessfjord og 22 år gammel. Han er i 1865 tellingen bosatt i Verftsgata i Tromsø - og omtales med forskjellige navn og alder i tellingene 1865 og 1875.En slektning av meg har 'fått opplyst' at Hans Antonisen født 1777 i Tønsåsen i Tromsøysund og Elena Johanna Andersdatter født 1780 på Tisnes på Kvaløya er dennes foreldre.Jeg fester tillit til min slektning når det gjelder hvem hans foreldre er. Årsaken er at man dikter ikke opp en far ved navn Hans til en med etternavn Bye. Videre ser jeg at de to familiene som er foreldre til 'brudeparet' har en god del med hverandre å gjøre yrkesmessig.Men jeg skulle gjerne hatt en kilde som viser at disse er hans foreldre (eller i objektivitetens navn... at noen andre er hans foreldre). Alle de jeg har funnet en hjemmeside hos med disse navnene, kan ikke oppgi kilde - eller eventuelt det har sitt utgangspunkt hos meg.Takker på forhånd for innsatsen!Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.