Gå til innhold
Arkivverket

[#27921] Holdhus i Hålandsdalen og Hisdalen i Samnanger


Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri A. Baklid

Har etterlyst personene under fra Fana, og fikk da vite at de opprinnelig er fra andre steder. Kjenner noen til deres foreldre - og annen interessant informasjon?Hans Jonsen Holdhuus (f ca 1723) kom frå Holdhus i Hålandsdalen sokn, Fusa prestegjeld.Malene Johannisdatter yttre Hisdalen (f ca 1745, d 1785) kom frå Hisdal i Samnanger sokn, Os prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Malena (f. 1745) var datter til Johannes Jonsson Bördal og Synneve Olavsdtr Forsmark. Malena ble gift (1768) med Hans Jonsson Holdhus og bodde på Stend i Fana. S I, s. 526-527Synneve var enke da hun giftet seg med Johannes. Hun var först gift med Nils Stålby og flytta til Langeland da han döde. Johannes bygsla Tveit og er oppfört som busitjar her til 1754. Frå 1757 budde han på Myrdal i Fana der han döydde i 1785.Hans var son til Jon Larsson Holdhus (d. 1773)og Seselia Hansdtr Steinsland (d. 1767) Jon var födt på Hauge i Os 1713 og var yngste son til lensmann Lars Larsson Hauge og andre kona hans Marta Nilsdtr Eide. Seselia var datter til Hans Hansson steinsland og Brita Olsdtr Gjeravik.Jon og Seselia var begge barn av mine 6. tipper så jeg har veldig mye om dem. Alt for mye til å sette opp her. ta kontakt så skal jeg sende deg en fil: kelly.petit@wanadoo.frmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Selvfølgelig var ikke Synneve gift med Nils Stålby, jeg satt og leste om at Johannes Anderson Børdal fikk bysla Tveit da Nils Stålby døde! Synneve var min formor og var først gift med Lars Torsteinsson Langeland. (de er mine 5. tipper igjennom deres eneste datter Ziri/Sigrid)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Kjellaug: takk! Har sendt deg e-post også.Har noen flere opplysninger om Malene og hennes forfedre, er jeg svært takknemlig! Hans' forfedre har jeg nå en del om.Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.