Gå til innhold
Arkivverket

[#27924] Dampskiptjener Olaus Olsen fra Nesoddens Prgj. Hvem var forfedrene?


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Olaus var fødd i Nesoddens Prestegjeld i 1831 og ved Ft 1865 bodsatt i Oslo [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301.wc2&gardpostnr=343&personpostnr=9698&merk=9698#ovre>LenkeFarens til Olaus var Ole Olsen, men ellers er alle data om fofedrene ukjente.Olaus giftet seg 13/5-1864 i Oslo. Senere flyttet han sammen med familien til Bergen. ref 14074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei! Lenkene fungerte ikke, men det står Olaus Olsen ,døpt 05.08.1832,Nesodden far: ole olsen mor: Maria Larsdatter mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei igjen! Fant søsken på foreldresøk på FS, Dorthea døpt:23.11.1834 Engebret ' :01.09.1844Dette er jo et 'spor' som kan følges!! mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Takk Helmin.Selv om jeg har søkt på all resources på FS har jeg ikke klart å komme frem til disse foreldrene eller søskene. Får prøve å søke mer i morgen.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Roald Sjursen

HalloJeg har søkt i skannede kirkebøker og funnet Olaus og foreldrene Ole Olsen og Maria Larsdtr, Hvidebjørnbrug på Nesodden.Eksisterer det bygdebøker/garsdbøker fra dette området?Kjenner noen til Ole og Maria og har mer informasjon?Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei...Jeg kan ikke hjelpe deg med de personene du nevner, men kanskje med fokuseringen av videre leting.Hvidebjørn (idag Hvitebjørn) ligger ikke på Nesodden, men i dagens Oppegård kommune. Oppegård historielag kan kanskje hjelpe.Hvitebjørn dannet i sin tid utgangspunktet for det senere Ljansgodset/Ingiergodset med hovedgård på Stubljan i Aker (idag Oslo).Beboerne på Hvidebjørn i 1801 fremgår av Ft for samme år.Søker du på Google med ett eller flere av søkeodene Hvitebjørn, Oppegård, Ljan, Stubljan, Ingier, osv vil du komme på sporet av omfattende litteratur om Ljansgodset og Hvitebjørn.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Tusen takk for informasjon Tom Erik.Desverre så er jeg ikke lokalkjent i dette området, og har derfor lett endel uten resultat.Jeg får forsøke meg på Oppegård istedet for Nesodden, og håpe på bedre resultat.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.