Gå til innhold
Arkivverket

[#27935] Petra Olivia Pederdatter Lunde f. 08.05.1899, men hvor?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Ovennevnte person har jeg registrert som født i Bergen og døpt muligens i Sandvikskirken, kan dere sjekke dette opp for meg? Gjerne fullt navn på foreldre (mor er Johanne Marie Pedersdatter og far skal være Peder Larsen Lunde) og faddere. Hun er i 1900 folketellingen registrert på gården Sjøthun, Hafslo med fødested Bergen, Hennes besteforeldre Peder Johannesen og Petrine Monsdatter er pleieforeldre.I tillegg så har jeg problemer med å finne ut hvor denne jenta ble av. Hele slekten hennes flyttet fra Hafslo i perioden 1900 - 1912 til Odda, men finner ikke at hun fulgte med. Er der mulig å finne konfirmerte i Solvorn, Hafslo og er hun registrert der? Fant henne ikke konfimert i kirkebøkene for Odda.Sist, men ikke minst så ble hun gift med Gunvald Larsen fra Drammen, ble de gift i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Uten å virke for masete da jeg vet at dette er frivillig arbeid :-). så hadde det vært fint om jeg fikk beskjed om dere ikke fant noe, for da må jeg låne kirkebøker for Solvorn og sjekke om hun finnes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har ikke fått avlevert klokkerbok for Solvorn som begynner i 1908, og kan følgelig ikke få sjekket om hun er konfirmert der. Kirkeboken for Solvorn sokn ligger fortsatt ved prestekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

ok, men fødselen i Bergen og dåpen hennes i eventuelt Sandvikskirken, er den mulig å få sjekket opp? Setter veldig stor pris på all hjelp i så måte -:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Petra Olivia, datter av 'Uk Skomagersv. Peder Larsen Lunde, Strandgd.' og Marie Pedersen, Geb. Ped. 17, ble født 8. mai 1899, og døpt i Sandvikskirken, Bergen 28. mai 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.