Gå til innhold
Arkivverket

[#27973] Hans Jørgensen Krybel, f. 1693, og Ingrid Kristoffersdatter, f. 1703; Sør-Odal


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg er på utkikk etter flere opplysninger om Hans Jørgensen Krybel og hans familie. Hans ble født på Raustadeiet i Sør-Odal i 1693, og giftet seg i 1721 med Ingrid Kristoffersdatter(f.ca.1703) fra Øktner i Sør-Odal.I 1720 tok de opp plassen Krybelsrud; som senere ble delt i Øvre og Nedre Krybelsrud, og arvet av sønnene Jørgen(f.1722) og Kristoffer(f. 1727). Hans Jørgensen Krybel døde i 1767, kona Ingrid døde 1773. Alle opplysninger om Hans og Ingrid og deres forfedre mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Hans er sønn av Jørgen Jørgensen Krybel, 1652-1712 og Ragne Olsdatter, ca 1657-1729. Jørgen sønn av Jørgen (Georg) Krybel, 1612-1695, og Sissel Antoniesdatter. Jørgen sønn av Georg Krübel, 1583-ca 10.1.1645, g 31.3.1611 m Ludomila Meder, d før 1656, datter av Martin Meder. Georg sønn av Elias Kribel, ca 1540 og Magdalena Rückwärt. Elias sønn av Michael Kriebel og Anna Kessler. Michael sønn av Mertin Kriebel og Margaretha. Send meg mailadressen din så kan du få ytterige detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Rønneberg

Til Osvald Rydjord.Georg (Jørgen) Krybel er også en av mine forfedre, og jeg vil sette stor pris på å få de opplysninger du har om hans tyske forfedre.Jeg har kopi Roar Lishaugens artikkel i Meldinger fra Odals historielag nr. 1/93,men det ser ut som om du har flere opplysninger.Min mail adresse er som følger: olafer@c2i.net.Med hilsen Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.