Gå til innhold
Arkivverket

[#27985] Martine Sørensen fra Nittedal/Akershus


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute!.Min mormors mor som heter Martine Sørensen/Sørensdatter, er født 1846 i Nittedal.Da jeg ikke finner henner noen sted i folketellingene for 1865-75-1900 på dette sted, så håper jeg at det er noen der ute som kan hjelpe meg?Det jeg har fått greie på: er at hun er døpt 31 mai 1846 i Nittedal. Hennes foreldre er muligens Søren Jensen og Inger Marie Hansdatter.Kan dere hjelpe meg?Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei TerjeFinner noen søsken her: [url="http://www.familysearch.org/eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100223585979&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Lenke Lenke Og Martine her: LenkeFinner ikke Martine, men hennes mor i 1865 som da har blitt enke og bor sammen med to sønner(nederst på siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg Martine og tre søsken (dette bør sjekkes!) Julie, døpt 19.6.1836, Nittedal Anne Cathrine, døpt 27.3.1842, Nittedal Martine, døpt 31.5.1846 Hans Christian, døpt 20.2.1848I FS/VRI dukker det opp enda en bror: Harald August, f. 18.8.1853, døpt 18.9.1853, NittedalI 1865 er Inger Marie Hansdatter blitt enke, bosatt på Ødegaarden, Rotnes, Nittedal med de to yngste sønnene, Hans og Harald [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60233.wc2&gardpostnr=299&personpostnr=1449&merk=1449#ovre>Lenke.I 1875-tellingen for Kristiania finner jeg en Hans Jensen, født 1848, Nittedal (et godt stykke nede på lista). Dette kan kanskje være Hans, som har tatt farens patronymikon = Jensen til sitt etternavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.