Gå til innhold
Arkivverket

[#27990] Svenske innvandrere, hvor ble de av?


Gjest Jorunn Marthinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Marthinsen

Jeg leter etter to av min farfars søstre samt en nevø som i flg. husforhørslister fra Håby i Bohuslän emigrerte til Tønsberg i Norge. Beata Elisabeth Børjesdatter i 1879 og Eva Sofie Børjesdatter og hennes uekte sønn, Carl viktor Mattsson i 1896.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Marthinsen

Til Grete Flood, OsloEva Sofie Børjesdatter var født 23. september 1855, hennes sønn Carl Viktor Mattsson var født 13. oktober 1878, Beata Elisabeth var født 22. januar 1860, alle i Håby i Bohuslän.mvh. Jorunn Marthinesn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Marthinsen

I folketelling 1900 har jeg funnet en Elisabet f. 1860 i Sverige på Petershov i Bærum. Hun var gift med Hans Gustavsen (f. 1865 i Fet, Akershus.Digitalarkivet post 33161. De har sansynligvis giftet seg i Kristiania hvor deres eldste barn ble født i 1888. Jeg etterlyser derfor ekteskap mellom disse to i Kristiania rundt 1888 for å se om det står noe om hvor i Sverige Elisabet var født. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.