Gå til innhold
Arkivverket

[#27992] Ektefelle Kristoffer Andreas Kristoffersen f. 1836, Bø i Vesterålen


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Kristoffer Andreas Kristoffersen var f. 1836 og døde 1858 i Bø. Han hadde sønnen Bernt Martinus Heiberg f. 1858. Kan noen hjelpe med navn og data på Kristoffer's ektefelle? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel dåpen til KristofferCHRISTOPHER ANDREAS KRISTOFFERSEN Christening: 23 MAY 1836 Bo, Nordland, NorwayParents:Father: CHRISTOPHER ANDREAS PEDERSENMother: VALBORG MARIA STEPHENSDR--------------------------------------------------Kan dette være sønnen Bernt Martinus i Bø i 1865? Lenke. Denne 'kandidaten' er 7 år og pleiesønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Ja Grethe du har riktig far og sønn,det later til at foreldrene er forsvunnet fra tellingen. I alle fall far, mor vet jeg jo ikke noe om. Bernt ble gift og bosatt Åknes, Andøy. Navnet Bernt blei ikke brukt, alle kalte han Heiberg. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest John O. Svenning

Løfter denne etterlysingen fram igjen. Er det ingen som har bygdebøker for Bø og kan sjekke dette for meg? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Valborg Marie Steffensdtr(1799-1869) var gift 2 ganger, g2(par 2089) 1835 med Christopher Andreas Pedersen (1806-1851) og g1(par 1997) 1828 med Jakob Albrigt Olsen (1795-1832)I første ekteskap hadde hun 2 sønner: 1. Ole Martin (1830-1858) 2 Hans Pauli Rhode (1831-1858)I andre ekteskap hadde hun 1. Kristoffer Andreas 1836-1858) 2. Maren Maria (1837-?) 3. Helena Henriette (1839-1870) 4. Per Stefanus (1840-1868) 5. Kristine Andrine Valberg (1843-?) De 3 siste er det oppgitt referanse til giftemål. Alle opplysninger fra Slektsbøkene for Bø.Det er altså ikke oppgitt noen sønn født i 1858.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Det er vel en misforståelse ute og går her. Det er ektefellen til sønnen Kristoffer Andreas Kristoffersen (1836-1858)jeg forsøker å finne. D.v.s. mor til Bernt Martinus Heiberg f. 1858. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Det er nok best å leite på mikrofilm eller i kirkebøkene i dette tilfellet. Rolv Straume, som skreiv Bø bygdebok i si tid, utelot i stor grad barn født utafor ekteskap. Jeg antar det forklarer at han ikke nevner foreldrene til Bernt. Og Kristoffer er oppgitt som død ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Nilsen

I følge Ministrialbok for Bø Prestegjeld 1856 - 1870. Folio 29. no 69.Er Bernt Martinus Heiberg,født 14/10 1859,døpt 26/12.Foreldre inderst Kristoffer Heiberg Kristoffersen og hustru Martha Sørensdtr. Maarsund. Så det var nok ikke Kristoffer Andreas Kristoffersen fra Nykvåg,som omkom på sjøen i 1858,som var far til Bernt.Det ser ut som Kristoffer og Martha ikke er fra Bø,for ingen av dem er nevnt i noen folketellingene fra Bø,eller ikke i Bygdebøkene fra Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Takk for hjelp med dette problemet. Ser ut til å gi en lykkelig løsning, så langt. Får se hva jeg kan finne ut om foreldrene. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Hvis noen skulle ha interesse av dette: Christopher Heiberg Christophersen f. 1830, Etne Hordaland, og Martha Sørensdtr. f. 1821, Indre Holmedal(Gaular), Sogn og Fjordane giftet seg i Bergen 24.05.1857. I Ft. 1865 er de bosatt i Lokøy, Bø i V. Han oppgitt å være urmaker. I Ft. 1875 er hun bosatt som tjener Bøstrand, Bø i V., fraskilt. Han finner jeg ikke så langt. I 1875 er sønnen, Bernt, fostersønn hos Anton og Karoline Grønbeck, Borge i Lofoten. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.