Gå til innhold
Arkivverket

[#28013] Efterlysningar: Kuznetsov, 'Ulman' och Bovarovskij


Gjest Timo Laakso
 Del

Recommended Posts

Gjest Timo Laakso

Hej. Min hobby är att söka efter försvunna släktingar till varandra, och jag har erhållit 3 efterlysningar from Ryssland, son gäller Norge. Hoppas, att någon kan hjälpa.1 Afanasij Prokofjevitsh Kuznetsov var som krigsfånge i Norde och vid krigslutet återvände han inte till Sovjet utan anslöt sig till arme av de allierade. Jag vet inte hans födelsetid. Han var född på Altaj2 Robert Ulman(fader Solomon)(lite osäkert hur skrivs familjenamet i Norge) immigrerade från Riga till Norge och han hade kontakt med sina släktingar 1926 men inte efter det.3 Ilja Vasilijevich Bovarovskij flydde from Sovjet till Norge på 30-talet och skrev till sina släktingar från Oslo på 60-talet, men sovjetiska släktingar vågade inte svara eller även behålla brevet.M v h Timo Laakso3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.