Gå til innhold
Arkivverket

[#28018] Oppslag kirkebok Kristiania. Riktig pikenavn på oldemor.


Gjest Anne-Lise Akselsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Akselsen

Kan noen hjelpe ? Gunda f. 1855 og Johan Olsen f. 1855 fikk en uekte sønn, Gustav f.1880. De skal ha giftet seg i 1882.De fikk 9 barn. Min bestefar er nr.5, Eugen Otto f.4.7.1889. FT 1900 bor de i Haslevn, begge oppgir at de er født i Kristiania. Gunda kan være født i Fjellgt.(Rodeløkka)Hva er hennes pikenavn ? ( Har både Olsen og Gundersen)Hvem er hennes foreldre ? MVH Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Mulig du kan finne det ved (barne) Astrid sinn dåp i 1899/1900 i Ø. Aker (kb 10 1895-1912). Johan O. født i Aker iflg. FT 1900. hilsen Egil S. (har du sett din bestefars konfirmasjon, i Ø.Aker KB 11)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Akselsen

Hei Egil. Vi kunne ha spasert til Hasleveien i gamledager. Men det er det at jeg skulle ha pikenavnet på Gunda. Det er en del papirer(lapper) etter min mor, som må være feil ! Derfor så må jeg ha litt hjelp. Gunda jobbet på Hasle Bruk i 25 år, og jeg sitter med en sølv-vase med takk for lang tjeneste. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Ja de ble viet 22.4 (1882) Hennes navn Gunda Mathilde Gundersen, med far Gunder Kristansen. (Begge født 1855). hilsen Egil S. (meil er sendt deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.