Gå til innhold
Arkivverket

[#28040] Christopher Evensen - Nes og Sørum i Akershus.


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Heisann. Har akkurat funnet ut at min ane Christopher Evensens sønn Arne Christophersen giftet seg i 1843 I Nes kirke. Arne oppholdt seg da på Folveld i Nes, han var da 29 år gammel. Har forsøkt å finne ut hvem C E var, og lurer litt på om det kan være denne Christopher Evensen i Sørum Lenke Noen som vet noe om denne karen og om han fikk en sønn ved navn Arne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Har sjekket med kirkebokavskrifter på ekteskapet og ser at Arne Christoffersens far er Christoffer Larsen. Hennes far er Ingebrigt Erlandsen og du finnner noe om den familien i Nes bygdebøker, bind V, ss 61, Ellingsrud u Folvell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Takk. Sånn er det når man ikke ser forskjell på Eve og Lar.....var så sikker på at den første bokstaven var E jeg. Hennes familie har jeg egentlig mer eller mindre i boks, det var hans opprinnelse jeg var ute etter. Så jeg er dessverre ikke nærmere målet. Den godeste Arne Christophersen er oppført flere steder til å være født i 1814 i Næs. Jeg har trålet mikrofilm opp og ned og i mente, og klarer bare ikke å finne ham hverken i 1814 eller i de nærmeste årene. (Nå viser jo tidligere feil her at jeg tydeligvis ikke er så veeeldig god på dette da, får vel lete igjen.) Nå er det jo ihvertfall 4 mulige fedre, Christopher Larsen, oppført i FT1801. 2 på nedre Finstad, en på Strøm lille og en på Borgen. Noen som vet noe om disse?????? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.