Gå til innhold
Arkivverket

[#28054] Marthe Marie Olsdatter f. ca. 1804 i Høland. Senere i Ås og Vestby


Gjest Magne Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Halvorsen

Er det noen der ute som kjenner til Marthe Marie Olsdatters foreldre og øvrige forfedre? De opplysningene jeg har om Marthe Marie er som følger:Ås MINI I 5. Ekteskap 5.12.1835. Brudgom: Baltzer Christophersen, 23 år, Nordbye Vestre. Brud: Marthe Marie Olsdatter, 30 år, Rustad.I 1840-årene finner vi dem igjen som husmannsfolk under Krom i Vestby. Under Folketellingen i 1865 bor Baltzer og Marthe Marie på plassen Stokholm under Torp/Rønild i Vestby. Her er Høland nevnt som fødested for Marthe Marie og alderen er 61 år. I 1875 bor de hos datteren Pauline Kristine i Sagstua under Hauger i Vestby.Jeg har levd i den villfarelse at min Marthe Marie er identisk med Marthe Marie Olsdatter i tema nr. 4310, men etter å lest dette, er det utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Magne Halvorsen

I Family/Search finner jeg Marthe Maria Olesdatter, døpt 7. juni 1806. Foreldre Ole Olsen og Maria Olsdr.I FT1801 for Høland finner jeg under gården Skamoe: Ole Olsen, jæger - jordløs 30 år med kone Marie Olsdr. 28 år.Vet noen om dette er fordeldrene til den Marthe Marie Olsdatter jeg leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Magne Halvorsen

Jeg prøver igjen. Er det noen der ute som kan bekrefte eller avkrefte om jeg har funnet de rette personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.