Gå til innhold
Arkivverket

[#28061] Endre Amundsen født 23/2-1793 Sogndal


Gjest Terje Bendiksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Bendiksen

Endre Amundsen født 23 feb 1797 Sogndalsfjæra, Sogndal gift med Marta Andersdatter født 19 nov 1785 Ølnæs i Sogndal. Jeg finner to barn Gjørid (min tippoldemor) og Amund. Begge barna reiste til Bø i Vesterålen, og Amund videre til Amerika i 1882.Hvor ble det av Endre og Marta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ved søk på: http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.aspFinner Endre og Marta som vigde 17.10.1815 (han skriven som enkemann då). Er dette rett ? Born for dei kan då vere desse:Namn År Foreldre Gard/bustadGjertrud Endred. 1816 Endre Åmunds., Marta Andersd. SogndalsfjøraGjørid Endred. 1819 Endre Åmunds., Marta Andersd. SogndalsfjøraÅmund Endres. 1821 Endre Åmunds., Marta Andersd. SogndalsfjøraAnders Endres. 1824 Endre Åmunds., Marta Andersd. SogndalsfjøraMarta Endred. 1827 Endre Åmunds., Marta Andersd. Sogndalsfjøra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bendiksen

Takk til deg Gisle Hersvi, Oslo. Tre søsken til er på plass, men fortsatt finner jeg ikke hvor Endre og Marta ble av. Jeg ser at han er registert som enkemann når han gifter seg med Marta. Han må da ha vært gift meget ung. Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Har prøvd meg med litt meir søking på denne familien, men det ser ikkje ut til at eg klarer lokalisere Endre og Marta etter barnedåpane. Kanskje dei vart med nokon av ungane som reiste frå bygda ?Gjertrud, Anders og Marta har eg ikkje klart å oppspore i 1865, kanskje dei dø unge ? Dette er vel då sonen Amund Endres. i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61867.wc2&gardpostnr=145&personpostnr=944&merk=944#ovre>Lenke Og dottera Gjørgine Endres. i 1865: LenkeOm dette er den rette Gjørgine/Gjørid og som då er gift med Johan Erikson frå Lyster så skulle de ikkje undre meg om bygdebokforfattaren Lars E. Øyane har full kontroll på kvar foreldra til Gjørid tok vegen!Er dette eit born for Johan og Gjørid før dei flytte ?Gjertrud Johand. 1847 Johan Eriks., Gjørid Endred. SogndalsfjøraFinn ikkje sonen Endre blant dei døypte i sffarkiv sine databasar.Barn til Johan og Gjørid i Bergen:Lenke & Lenke & Lenke &

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bendiksen

Fint Gisle, alt du har er riktig. Johan og Gjørid er mine tippoldeforeldre. Jeg vet mye om disse, men lurte som sagt på hvor Endre og Marte har tatt vegen, og en mulighet er selvfølgelig at de har emigrert. Jeg har ikke funnet dem i Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Då Herman Johan Erikson og Gjørid var i Bergen på 1850-talet, var kanskje foreldra til Gjørid reist til Bergen óg. Det er truleg Marta Andersdtr. som døydde i Bergen 20.01.1850:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=1301begr&gardpostnr=14527&merk=14527#ovre>LenkeElles er det vel Anders Endresson som døydde 26.01.1827:LenkeMarta Endresdtr. døydde 02.11.1927 (same året ho vart fødd):LenkeElles er det truleg Gjertrud Endresdtr. som vart gift 1838 med Endre Rasmusson og hø døydde 14.05.1848:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hei Terje og takk for sist!No er det ei heile stund sidan eg har arbeitt med denne huslyden, og eg kan ikkje leggja noko til kva som alt er sagt.Men, dersom du har funne fleire opplysningar om Johan og Gjørid og lagnaden deira i Bø, ville eg vera svært so takksam om du ville hjelpa meg å få på plass nokre av dei detaljane som eg framleis manglar:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 2. Herman Johan, kjend som Johan Erikson, f. [i Luster] 21.4.1822,Johan Erikson gifte seg i Sogndal 30.6.1846 med Gjøri Endresdotter frå Sogndalsfjøra i Sogndal. Ho var dotter av husmann Endre Aamundson i Sogndalsfjøra og andre kona Martha Andersdotter frå Ølnes og f. i Sogndal 7.3.1819. Parfolket flytte kring 1849 til Bergen og budde mellom anna i Krybbesmuget og i Marken, medan Johan livnærte seg som dagarbeidar. Kring 1860 flytte so huslyden til Bø i Vesterålen der me finn dei att som innerstfolk på garden Vinje.##### (budde der både 1865 og 1875 – seinare lagnad?)##### (dato og stad for dødsfallet hans? – e. 1875!)##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – e. 1875!)Me kjenner til sju born etter Johan og Gjøri:a. Endre Johansen, f. på Årvoll i Sogndal 11.9.1846, d.##### (dato og stad for dødsfallet hans?)Endre gifte seg første gongen i Bø 28.11.1875 med Margretha Marie Martinusdotter frå Utskor i Bø. Ho var f. på Nakling i Bø 12.4.1852, men d. på Røshagen i Bø alt 27.9.1885. Endre gifte seg so att i Malnes i Bø 31.8.1890 med Thea Albine Larsdotter frå Jenden i Bø. Ho var f. i Bø 9.2.1869 og d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar?)1933. Endre Johansen var gardbrukar på Sund i Bø og fekk i alt fjorten born, seks frå første ekteskapet og åtte frå det andre.b. Gjertrud Johansen, f. i Sogndal 21.11.1847, d. i Bergen 18.5.1850.c. Herman Gjertin Johansen, f. i Bergen 25.4.1850,##### (n. 1865 – losjerande fiskar i Hadsel 1875! – lagnaden hans?)d. Marie Gjertine Johansen, f. i Bergen 2.1.1852, d. i Bergen 7.1.1852.e. Martin Johan Johansen, f. i Bergen 17.4.1853,##### (n. 1865 – lagnaden hans?)f. Marie Gjertine Johansen, f. i Bergen 18.4.1856, d. på Holmstad i Hadsel 21.4.1927. Marie gifte seg##### (dato og stad for vigsli hennar? – 1879?)med Lars Gunderson frå Lærdalsøyri i Lærdal, ein dotterson av husmann Lars Torbjørnson på Gjerdet, Lærdalsøyri i Lærdal (1795-1880), opphavleg gardbrukarson frå Drevdal nordre i Luster. Lars var f. i Lærdal 26.8.1852 og d. på Holmstad i Hadsel 6.9.1926. Lars var fiskar, og han og Marie busette seg som plassfolk i Haugen under Holmstad i Hadsel, som frå 1963 har vore ein del av Sortland. Dei fekk ti born i lag. g. Randine Karine Johansen, f. i Bergen 14.12.1858, d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar?)Randine gifte seg i Bø 25.11.1878 med enkjemannen Christopher Andreas Ursin Nilsen frå Lilleøy i Bø, f. i Bø 30.1.1822. Han d.##### (dato og stad for dødsfallet hans?)Christopher Nilsen var handelsmann på Lilleøy i Bø og fekk i tre ekteskap i alt tjuefire born; av dei var ti born frå siste ekteskapet med Randine.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi! Du kan gjerne senda meg opplysningar direkte på: loya@online.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bendiksen

Takk til Ottar Solberg og takk for sist Lars. Jeg tipper du har rett Ottar, i at Bergen er mest sansynelig vedr.Endre og Marta. Sender deg Lars en oppdatering om noen dager på din mail adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Er er nylig vorten merksam på at Anders Larsson på Ølnes var barnefødd på husmannsplassen Hilleren under Eikum ytre i Hafslo, og då vert spørsmåli aktualiserte på ny om dødsfalli til:* Endre Aamundson* Herman Johan Erikson* Gjøri EndresdotterNo ser eg at fleire kyrkjebøker frå Bø er komne på nettet, men før eg set i gong leiting på eigi hand, kunne det vera greit å spørja om du Terje eller andre har leitt før? Det er jo ikkje naudsynt å gjera det to gongar... Eg reknar det som svært sannsynleg at Endre Aamundson døydde i Bø ein eller annan gong mellom 1850 og 1865, men har ingi formeining om kor lenge Johan og Gjørid kan ha levd...PS: Endre Aamundson var berre gift den eine gongen. Det er feil i basen på Fylkesarkivet!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bendiksen

Hei igjen Lars, Har desverre ikke kommet så langt, men jeg kan i løpet av uke se på de kirkebøker fra Bø som ligger på nettet. Forøvrig flyttet Gjøid's bror til Bø alt i 1849, men disse opplysninger har du kanskje fra før av:Amund flytta til Bø i Vesterålen 28/2-1849. I folketellingen fra 1865 er han registrert boende på Lokøya, og er skredder av yrke.Amund er oppført som emigrant på dampskibet Tasso som hadde avreise fra Trondheim 12/7-1882. Reisemål er oppgitt til å være Rush City, Minnesota. På listen over andre familiemedlemmer er oppført hans kone (andre kone) Ester, og deres sønn Iver. tre av hans barn fra første ekteskap er også med på turen, Karl og hans kone Andrea, Endre og Hans. Bilettprisen er 204 spd/kr og 85 øre for voksne og Iver 7 år gammel er oppført med 102 spd/kr og 43 øre. Med andre ord reiste 7 medlemmer av familen Endresen. Totalt er 19 personer fra Bø i Vesterålen oppført som passasjerer på denne overfarten.De andre som reiste fra Bø var:Hans Willumsen 27år Nils og Ane Hansen og deres sønn Hartvik som var 1,5 år gammel. Nils er 29 år og Ane 23 år gml. Karen iversen (33) og hennes sønn 3 år gammel er med. Alle disse skal til Eau Claire, Wisconsin.De som også skulle til Rush City i Minnesota var i tillegg til fam. Endresen:Tjenestjente Trine Kristoffersdatter på 17 år. Hans (33) og Rebekka (30) Kristiansen og deres halvt år gamle sønn. Ekteparet Lars og Henriette Jacobsen , hun 33 år og han 25 år gammel.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.