Gå til innhold
Arkivverket

[#28063] Söker efter Simon f. 1802


Gjest Lennart Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lennart Johansson

Är det någon som vet om det finns någon Simon Olsen eller Olufsen född 1802 i Laurdahl. Han ska troligtvis vara född i april. Har tyvärr inge mer ledtrådar till denna man. MVH Lennart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg har ikke tilgang til kirkebøkene for Lardal, men uansett vil ikke et funn av en Simon Olsen/Olufsen født 1802 i kirkeboken kunne kobles til din person uten at du har ytterligere opplysninger (ledetråder) om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre   Larsen

Laurdahl er ikke Lardal, men Lårdal i Telemark, jeg mener det var gruvedrift i forb med Ulefoss Jernverk der. IGI batch scandinavien har en del kirkebøker utlagt, se telemark, Laardal, jeg kommer bare inn på side 1 i dag, kanskje andre har bedre hell.Kåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Lardal i Vestfold ble stavet Laurdahl ved FT-1801. Innlegget er lagt inn under Vestfold fylke, så jeg antar derfor at det siktes til Lardal i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre   Larsen

Jeg fant noen etterlengtede forfedre for to dager siden, og det var i Telemark, skrivemåten var den samme, men det er vel ikke helt uvanlig her på berget at flere steder har samme navn. Ved litt tankespinn, er det vel ikke usansynlig at hr Olufsen kom fra Sverige for å jobbe ved Ulefoss jernverk/gruver. Så kanskje vestfold er et blindspor? Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg er helt enig med deg, Kåre - Laurdahl kan være enten Lardal i Vestfold eller Lårdal i Telemark. Men uansett kreves ytterligere ledetråder for at denne etterlysnignen skal ha noen hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre   Larsen

Jeg tenkte at gruvedrift muligens kunne være en ledetråd, men det kunne jo hende at en Simon, med far Oluf er ført i kirkeboka i april 1802. Det var vel ikke det vanligte navnet på landsbygda på den tiden. Som sagt jeg kommer bare til side en, i dag.Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lennart Johansson

Jag får tacka så hjärtligt för alla svar. Jag har tyvärr inge mera uppgifter om denna simon. Får fortsätta att söka i de svenska kyrkböckerna och se om jag kan finna några mera uppgifter om han. Med Vänliga Hälsningar Lennart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.