Gå til innhold
Arkivverket

[#28078] Født i Bergen, 1924


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Min mormor Jenny Marie Våge/Vaage ble født i Bergen 9.6.1924 av Olga Marie f. Hansen og Jens A, Våge/Vaage. Hva står det på fødselsmeldingen og hva står det ved hennes dåp? Er også ute etter om foreldrene er gift ved min mormors fødsel. (Min mormor døde i 1977 på Lørenskog.)På forhånd takk. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har ikke funnet noen vielse i Bergen i registeret til Bergen folkeregister, heller ikke noen fødsel/dåp, men uten at jeg har vært gjennom alle kirkesoknene. Hvor ble mor og datter boende etter 1925?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Yngve. Etter Jens sin død så skal de ha flyttet inn til Sunnfjord til hans foreldre. (Men jeg har også fått høre at hun skal ha oppholdt seg på Herdla hvor Olga vokste opp.)Men via en slektning så har jeg fått høre at Jens og Olga skal ha giftet seg på St. Jørgens hospital eller Lungegården sykehus. Da heller jeg mot at Olga og Jens har giftet seg kort tid før Jens sin død 6 april 1925 i og med at de står boført på hver sin adresse på dette tids punkt.Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke vielsen i kirkebok for St. Jørgen, og finner ikke vigselslister hos Sykehuspresten eller presten på Lungegårdshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Olga gifter seg på nytt hos byfogden 29 august 1931 med Alf Korneliussen. Kan det stå noe ved den vielsen som kan gi noe tips vedrørende første ekteskap?Takk for all hjelp så langt. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen i 1931 oppgav bruden å ha vært gift en gang tidligere, men uten at det er gitt nærmere opplysninger. Vi har ikke funnet vielsen i 1924/25 i Herdla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.