Gå til innhold
Arkivverket

[#28081] Født i Odda


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Har dere mulighet for å finne ut når Anna Hauge ble født? Fars navn er muligens Lars Hauge, men Anna har ihvertfall en bror ved navn Nils Andreas Larsson Hauge som er født 20.09.1909 i Odda. Anna skal også være født i Odda rundt samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har sjekket med oldebarn og han sier han ble født i Os i Hordaland, jeg antok at han var født i Odda siden det var det han var oppført med under døde i Odda: Lenke Jeg regner med at hans søster Anna også da er født i Os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg ser at der ikke er registrert noen fødte i dette området i riktig tidsrom som ligger tilgjengelig her og håper dere har tilgang til de kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

For meg ser det ut til at Nils Andreas Larsson Hauge, f. 1909, kan vera sonen til ein Lars Nilsson Haugen, f. 1887 i Samnanger sokn av Os prestegjeld. Denne Lars kom frå bruket Haugen under garden Våge i Samnanger (gnr. 88, bnr. 1), som elles er nabogard til Rolfsvågen. Der finn du han saman med foreldre (Nils og Anna Haugen) og søsken i FT 1900 for Os.Eit oppslag på Haugen/Våge i bygdeboka for Samnanger kan kanskje vera oppklarande her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det høres definitivt ut som rette familie *S*, men Terje, står det noe om når Anna Hauge er født? Det er hennes fullstendige fødselsdato jeg leter etter, men også opplysningene om hennes familie. Tusen takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

... 'står det noe om når Anna Hauge er født?' Det veit eg ikkje, for eg har ikkje bygdebok for Samnanger. Men andre kan kanskje hjelpa her?Og ved søka på gardsnamnet 'Haugen' i folketeljinga for 1243 Os i 1900 finn du (som allereie nemnd) han som evt. kan vera faren hennar - og familien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.