Gå til innhold
Arkivverket

[#28090] Søndre Moen, Ljørdalen i Trysil


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Vestli

I Tysilboka I s.438 til s.455 er det mye stoff om gården Eriks, Ljørdalen Søgarn som er hovedbølet Moen er utskilt fra. Moen står nevnt fra s.490 til og med 495. På Trysilmuseet er Erikstua bevart. Det finnes også svarthvite bilder av Erikstua og interiør i boka. Jeg har noen farvebilder av Erikstua, hvis det er av interesse. Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Jeg trenger e-post adressen din Tor, så skal jeg sende deg noen av forfedrene til Gjermund.Hilsen Arild O. Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Kjempeflott!Gjemund ble nemlig gift med en slektning av min kone som vi har sporet etterslekt av i USA. Etter at vi fant dem kommer det e-post fra den ene etter den andre av dem; senest for noen minutter siden åpnet jeg en e-post fra en farmer i Lakota; N.Dakota som inviteret oss.De fire ukene vi har avsatt til slektbesøk fra mange grener av oss begge er nå fullbooket!epostadresssen er to-ru@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Gjermund hadde jo flere søsken. Har noen av dere noe på disses etterslekt? Det hadde vært morsomt å koble dem med etterslekta i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Noen ganger bommer man; denne gangen oppdaget jeg det i hvert fall: Det er TO Gjermund Pedersen født 1874 i Trysil!'Min' Gjermund er her: LenkeTil orientering;samme slekta sitter på garden i dag. Kontakt er opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.