Gå til innhold
Arkivverket

[#28094] Var Martin Christiansen/Kristiansen stasjonsmester på Bestum jernbanestasjon?


Gjest Magne Michaelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Michaelsen

Min kones oldefar Martin Christiansen/Kristiansen ble født i Øvre Eiker i 1857. Han ble gift med Bergitte og hadde barna Christian, Paul, Anna Marie, Marta, Peter og Ester. Av FT 1900 fremgår det at Martin og Bergitte bor på Fredheim, Eidanger i Telemark, han som Stationsexpeditør & Postaabner. Christian, min kones farfar ble født 1879 i Aker. Han tok senere etternavnet Lund. Jeg er nå blitt fortalt at Ester en gang har sagt at hennes far var stasjonsmester på Bestum jernbanestasjon i Aker. Jeg prøver å følge dette sporet, mest for å finne ut hvor Lund-navnet kommer fra. Kjenner noen til Bestum stasjon og dens tidligere ansatte, eller kan noen fortelle meg om jernbanen (NSB) sitter med slike opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Magne Michaelsen

Det var full klaff. Jernbanemuseet var ekstremt hjelpsomme, og fremskaffet opplysninger om Martin Christiansens stillinger, arbeidssteder og årslønn. Jernbanemuseet (biblioteket) på Hamar kan anbefales for andre som søker sine aner tidligere ansatt i Jernbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.