Gå til innhold
Arkivverket

[#28100] Arkiver i Frankrike på 1870 tallet.


Gjest Olaf Rønneberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Rønneberg

Min farfar Erik Olof Rønnberg ble født i Høgsjø i Sverige i 1837. Han giftet seg med min norske bestemor i Sjømannskirken i Le Havre, Frankrike i 1873. I Kirkeboken står det at hans far var Olof Rønnberg. Dette er ikke riktig, og jeg er 95% sikker på at hans far het Olof Råberg.Erik Olof var uekte barn, og enten visste han ikke navnet til sin far, eller så har den norske sjømannspresten misforstått eller skrevet feil.I alle tilfelle så kunne jeg tenke meg å grave i de kommunale arkiver i Le Havre hvis det er muligheter for å finne noen opplysninger der om min farfar.Det jeg er ute etter er om noen kan henvise meg til personer (helst engelsktalende) som har gode kunnskaper om kommunale arkiver i Le Havre og de statlige arkiver i Frankrike,Mine besteforeldre fikk 3 sønner i Le havre, og min farfar døde allerede i 1881Med hilsen Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.