Gå til innhold
Arkivverket

[#28102] Broder Nielssøn og Anne Lisbeth Jansdt., Bergen


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

Min ttt.oldefar Niels Brodersen ble døpt 24 nov 1723 i Domkirken i BergenLenkeForeldrene er Broder Nielssøn og Anne Lisbeth Jansdt. Jeg søker opplysninger om disse to, hvor de kom fra, hvem som var foreldrene.Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei Signe MarieJeg tror jammen du har klart å finne rette familie :-). Tusen takk skal du ha. Jeg søkte etter dem på FamilySearch også, der sto far til Anne Lisbeth oppført som Jan Litz et sted, Litzov et annet sted.Jeg fant også en Claus Listing som betalte koppskatt i Bergen i 1689, yrket hans var skomaker, lurer på om det kan være Jan/Johan sin far igjen.LenkeDa gjenstår det å finne ut om Broder Nielssøn og hans opphav, jeg har søkt både her på digitalarkivet og FamilySearch, men har ikke klart å finne ut noe mer om ham. Er det noen som vet noe om ham?Atter en gang takk til deg Signe Marie.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ser at Broder og Anne Lisbeth får fire born mellom 1718 og 1723, [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=2566&personpostnr=20498&merk=20498#ovre>Lenke, Lenke, Lenke og Lenke.Dei får fyrste bornet sitt i juli 1718 så dei er vel gifte omtrent på den tida, eg finn då følgande:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

HeiTakker for de nye innleggene. Stor mulighet for at dere begge har funnet fram til Broder Nielssøn. Bare så synd at ikke navnet til bruden var med på den vielsen.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.