Gå til innhold
Arkivverket

[#28116] Birger Larsen/Bernthea Oline Olsdotter


Gjest Steinar Sletten
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sletten

Er det mulig å finne ut om Birger Larsen nr 2925 i 1900 tellingen for 1247 askøen er den samme som gifter seg med Bernthea Oline Olsdotter i 1921 ? og eventuelt da kor de giftet seg , om de fikk barn , og kanskje en dødsdato ? Bernthea er født 1899 på Røyset gård i Meland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ut fra de få opplysningene som er å finne om Birger Martin Larsen, tror jeg ikke det er han som er å finne i Askøy i 1900.Da sønnen ble registrert som født i Meland i 1921 står det at foreldrene var gift i 1921, og at faren var født i Bergen i 1898. Jeg finner ikke vielsen i Meland i 1921. Det kan se ut som om familien hadde tilknytning både til Bergen og til Meland på dette tidspunktet. Birger (Martin) Larsen var i 1921 lagerarbeider ifølge fødselsprotokollen, kjører ifølge klokkerboken.Vi finner en Birger Martin, sønn av Johan Larsen og Berthe Olsdatter, født i Solheimsviken 19. juni 1898. Dette er den eneste som er i nærheten av å oppfylle det som er gitt av opplysninger om Birger Martin Larsen, født 1898 i Bergen.Jeg finner ikke noe dødsfall for Birger Martin Larsen, og gjetter på at han emigrerte i 1923: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.