Gå til innhold
Arkivverket

[#28136] Navnet på bruden


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningen om disse vielsene er hentet fra regnskapet til Domkirken (kirkebok mangler), og der står det dessverre bare navn på brudgommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Men kanskje lar svaret seg finne i andre kilder?Kan brudgommen være den Broder Nielsen som fikk datteren Cecilie Marie i 1718, Maria i 1720 og 1721, og sønnen Niels i 1723? I så fall heter hans kone Anne Lisbeth Jansdatter Litz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Jeg håpet at det var det ekteparet ja, jeg er etterkommer etter deres yngste sønn Niels. Nå fikk jeg jo bekreftet at Anne Lisbeth het Litz til etternavn yes yes :-).La tidligere inn en etterspørsel om skifte etter en Claus Listing for å sjekke at han etterlot seg en sønn som het Jan og det fikk jeg jo bekreftet der,dette var gøy. Nå har jeg bare Broder igjen.Tusen takk for opplysningenMvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ifølge Sollieds kartotek var Anne Lisbeth Jansdatter Litz datter av Johan List og Marie Daanichen. Det ble holdt skifte etter henne 22. desember 1733, og kortet sier 'ant. hende dbt KK 12/3 1685'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Atter en gang tusen takk for hjelpen :-) Har fått vite mye mer enn jeg i utgangspunktet trodde. Skikkelig artig fordi jeg har stått fast på denne greinen av slekten min lenge.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.