Gå til innhold
Arkivverket

[#28137] Rasmus Knudsen Kiempes arvinger


Gjest per helge seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest per helge seglsten

En gang før Digitalarkivets datakrasj i 1999 slettet alle innlegg, fikk jeg fra Digitalarkivet referert et skifte her i forumet - jeg mener det må ha vært etter Rasmus Knudsen Kiempe som begraves ved St.J. 29. mars 1747. I skiftet ble det blant annet oppgitt at en datter av Rasmus, Pernille/Petriche, er gift med Simen Olsen og bosatt på Sandnes i Salten. Da jeg et år eller to senere bestilte en utskrift av skiftet, var det visstnok ikke mulig å finne noe slikt skifte. Men så har jeg kommet til å tenke på at hukommelsen kanskje har spilt meg et puss, og at det var skiftet etter en annen person det var snakk om, for eksempel en hustru (en av dem skal ha vært Berte Pedersdatter). Er Bergen-skiftene digitalisert, slik at det er mulig å finne fram til skifter der Dorthe/Dorothea, Malene/Marlene og Pernille/Petriche Rasmusdatter Kiempe opptrer som arvinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ble holdt skifte i Bergen etter Rasmus Knudsen Kiempe 15. juni 1747 (Ref. side 432/Sollieds avskrift). Enkens navn var Birthe Pedersdatter, og døtrene Pernille, gift med Simon Olsen på Sandnæs i Salten, Malene, gift med Hans Danielsen Syndal, og Dorothea, gift med Elling Danielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Hipp hurra! Er det mulig å få kopi av skiftet, eventuelt Sollieds avskrift, dersom skiftet ikke er bevart? Kopien, og regning kan i så tilfelle sendes:Per Helge SeglstenBjørnemyrveien 431415 Oppegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Jeg er også interessert i kopi av skifter (eller Sollieds avskrifter av slike skifter) etter Dorthe Rasmusdatter, begravet ved St.J. 24. mars 1760 og Elling Danielsen Holmer, begravet fra St. J. 17. mars 1789. kopier og regning kan sendes til samme adresse som i innlegget ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Ettersom det kan se ut som om flere enn meg er interessert, må dere gjerne legge ut navn på arvinger her også, om de bestilte skiftene finnes. Rekker dere ikke å gjøre det, kommer jeg selv til å legge dem ut når jeg har fått skiftene (om de altså finnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.