Gå til innhold
Arkivverket

[#28170] Mistenkelig dødsfall i Bergen i 1915 ?


Gjest Jan Owe Zetterstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

He. Min oldefars bror Olof Martin Zetterstrøm skal ha dødd av drukning i 1915 I Bergen. Enken Marie. Født Steinkopf Wold, brukte også navnet Kristiansen en stund, giftet seg med broren Fritz Julius Andreas Zetterstrøm som hun var forelsket i mens hun var gift, 2 år etter mannens død, og ryktene har i alle år gått på om disse tre var på båttur alene og bare 2 kom tilbake. Slik har nå ryktene gått i 90 år, men jeg finner ikke noe skrevet i aviser e.l. om denne drukningsulykken. Jeg regnet med at en ulykke som dette ville bli skrevet om i avisene?Jeg finner dødsfallet i DA, men det står ikke noe annet enn dødsdato, Ingen dødsårsak. Så vi vet ikke sikkert om han druknet heller. Dette ble bare fortalt av hans slektninger resten av livet. Hvordan kan man finne ut hvordan han døde og evt. omstendighetene rundt. Olof Martin Zetterstrøm var pengeveksler i en bank eller finansierings selskap da han døde, muligens i Seim Bank som hans halvbror eide. Hvordan finner man opplysninger i en slik sak. Ryktene er ikke så viktige, Men dødsårsaken og omstendighetene rundt burde vel kunne finnes en eller annen plass? Med hilsen Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Olof Zetterstrøm døde på Haukeland sykehus 18. desember 1915. Dødsfallet er registrert i Johanneskirkens protokoll, og som dødsårsak oppgis 'coma diabeticum'. Han etterlot seg enke og to små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Takk begge to. Tenk 90 år med rykter fra familien. Til og med enka fortalte barna at faren var druknet, av en eller annen grunn? Vel det var godt å få dett ut av verden, men etter 90 år.! Det er utrolig hvor farlig rykter er? Nå skal jeg lese om diabetes :-) Takk Med hilsen Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.