Gå til innhold
Arkivverket

[#28177] Finner ikke giftemål - kan noen hjelpe?


Gjest Anne Karin Enger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Enger

Maren Hansdatter f. 1823 i Smålenene Østfold,ble gift med min tippoldefar Even Olsen f.18.11.1819 i Saksumdal, Fåberg. Kan noen hjelpe meg å finne giftemålet. De fikk sitt første barn i 1848. Da hadde Even allerede blitt far til min oldefar i 1843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ved vielsen står det at paret Maren Hansdatter, Gangnæs og Even Olsen, Sæter ble trolovet 26.08.1846 og viet i Høland 26.10.1843. Han fra Faaberg, alder 23, hun fra Høland, alder 19. Hans far gårdmann Ole Sæter, hennes far Hans Gotfrid Gangnæs. Forlovere Nils Gangnes og Nils Fiskerud. (Høland Mini I 8)I klokkerboken (Høland Klok I 2) står det at hennes far Hans Gottfred (skrevet slik her) var husmann under Gangnæs. Begge vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Enger

Hei igjen. Kan dere bekrefte datoer for meg. Trolovet 26.08.1846 og viet i Høland 26.10.1843? Kan det være at alt skal være 1846?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.