Gå til innhold
Arkivverket

[#28190] Leksvik, Nord Trondelag sporsmaal


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Er det en bygdebok for Leksvik NT? Gaaarden Sve (Svekleiven?) gbr. Arnt Paulsen og andre kone Kristine Andersdtr. Sonnen Nils Kristian Arntsen f. 24/7 1851 ble gift i Bronnoy Nordland med Sofie Margrete Lydersdtr. i 1879. De hadde en sonn Anton Severin f. 1880 i Bronnoy. Hun ble fodt i Sortland og hadde 3 uekte barn for hun ble gift. Jeg finner familien ikke etter 1880! Hva ble av dem? Sier bygdeboka noe om Nils?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hei Margaret!Så vidt jeg vet, foreligger det fortsatt bare såkalte 'kulturbind' når det gjelder Leksvik. Altså ingen gårdshistorie ennå. Men det kunne vært morsomt å få høre hvordan dette arbeidet går.Mh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

På 1700-tallet iallefall gikk jo Vanvik under Leksvik, men finnes det egne bygdebøker for Vanvik? Har planer om å gå videre på aner der senere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Dessverre ser det ikke ut som om det er utgitt bygdebøker for Vanvik, og det ser heller ikke ut som om det er planer om dette. Ellers trodde jeg at Vanvik og Leksvik lå i Nord-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.