Gå til innhold
Arkivverket

[#28200] Sakarias Rafaelsen


Gjest Veronica Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Veronica Gustavsen

Sakarias Rafaelsen ble født 1879 Store skånland. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem han giftet seg med. Han fikk en sønn som het Leon Rafaelsen. Har ikke noe mer info om han. Foreldrene til Sakarias tror jeg het Mads Michael Benjaminsen og Oline Hansine Carolene Mathisdatter (Rafaelsen). Dette er jeg usikker på. Noen som kan hjelpe?Med vennlig hilsen Veronica Gustavsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall Sakarias i 1900-tellingen, Trondenes. Moren heter Hansine og er enke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01914.wc2&gardpostnr=167&personpostnr=1082&merk=1082#ovre>Lenke. F.t. opplyser at Sakarias er midlertidig bosatt i Rombaksbotn, og han arbeidet på Ofotbanen. Litt på siden: Rombaksbotn er starten på Rallarveien Lenke.I 1900-tellingen ser jeg at Sakarias har en eldre søster, Teodora Benjaminsen, og i FS/IGI finner jeg følgende opplysninger:THEODORA BENJAMINSEN Christening: 29 APR 1877 Trondenes, Troms, NorwayFather: MADS MICHAEL BENJAMINSENMother: OLINE HANSINE CAROLINE MATHISDR--------------------------------------------------I FS/IGI finner jeg så Oline Hansine Caroline Mathisdatter gift 13.10.1878 i Trondenes med Rafael Henrik Rafaelsen:OLINE HANSINE CAROLINE MATHISDR Birth: 16 AUG 1850 Father: MATHIS ELLING MADSENMarriages:Spouse: RAFAEL HENRIK RAFAELSENMarriage: 13 OCT 1878 Trondenes, Troms, Norway--------------------------------------------------Dette må selvsagt sjekkes mot kirkebøkene; iflg. FS/IGI er Rafael Rafaelsens far Rafael Hansen, og Rafael Henrik Rafaelsens fødselsdato oppgis til 22.7.1841.Da kan vel dette være Oline Hansine i Trondenes i 1875 Lenke, mens dette er hennes senere ektemann Rafael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Rafael Henrik Rafaelsen i Trondenes i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61914&gardpostnr=102&personpostnr=677&merk=677#ovre>Lenke. Maren Jonsdatter, er mor til Rafael, og i FS/VRI finner jeg følgende ekteskapsregistrering:Maren Stina JOHNSDR Age At Marriage: 23Birth: 1802Marriage: Spouse: Raphael HANSENAge At Marriage: 25Marriage: 12 Aug 1825 Place: Trondenes, Troms, Norway--------------------------------------------------Dette er nok Rafael Hansen i f.t. 1801, sønn av Hans Rafaelsen og Johanna Cic. Arntsdatter, de også bosatt på Skånland store, Trondenes: Lenke. Hans Rafaelsen er 33 år, f.ca. 1768, mens kona Johanna Arntsdatter er 24 år, f.ca. 1777. Finner dette FS/IGI:JOHANNA SESELIA ARNESEN Christening: 27 APR 1777 Trondenes, Troms, NorwayParents:Father: ARENT FOLGVORSEN--------------------------------------------------Foreldrene til Johanna Arntsdatter, Arnt Falqvorsen og Anna Joh. Olsdatter, er husmannsfolk under Skånland lille i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.