Gå til innhold
Arkivverket

[#28233] Hvem var Olava Thorsen f.1866 Aadalen, Bu.


Gjest liv hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest liv hauge

ER det noen som kan gi meg opplysninger om Olava Thorsen? Jeg finner henne i folketellingen 1900,under Norderhov,sammen med mann og barn.Der står det opplyst at hun er født 1866 i Aadalen.Skulle gjerne visst hvem hennes foreldre og evt.søsken er,og få bekreftet alder og fødested. Hilsen Liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel den aktuelle familien Lenke. Olava er gift Thorsen, og da vil giftermålet i aktuell kirkebok eventuelt kunne gi svar på hva som er hennes pikenavn / farsnavn, og eventuelt hvem som er brudens far. Jeg har dessverre ikke tilgang til kirkebøkene for Aadalen, hvor jeg ser at også barna er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv hauge

Takk til dere begge for svar!Fant masse info på denne hjemmesiden-Olava Christophersdatter Slåtten gifter seg i følge denne siden med Hans Thorsen Rundhaugen Strømsbråten f.1862-Heidal.De får flere barn,bl.a. Anne Marie Hansdatter,som er min bestemor.De skal ha gitet seg i Nes Kirke,Ådal i 1889. Er det mulig at noen kan bekrefte disse opplysningene(tenker på giftemål,evnt.døpte barn,forlovere og faddere,m.mer).Eller bør jeg legge inn et nytt tema med spørsmål om oppslag i den aktuelle kirkeboka? hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Elsrud - www.aadal.com

Hei på degØnsker du en fil på Olava Thorsen (Olava Christophersdatter Slåtten) så send meg en E-post nils.elsrud@c2i.net så skal jeg sende deg den. Hun er født 28/04-1866 - døpt 10/06-1866. Hun fikk først et barn i 1886 utenfor ekteskap før hun giftet seg i Nes Kirke i 1889 med Hans Thorsen (Rundhaugen Strømsbråten) jeg har registrert 5 barn med ham. Om det er flere vet jeg ikke. Jeg har notert at han er fra Vaage, heidal - mer innformasjon har jeg ikke om ham - kanskje noen vet noe mer om ham, da er jeg interesert i disse opplysningene.Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv hauge

Hei Nils,takk for svar.Pga. overgang til bredbånd har jeg for tiden litt trøbbel med e-post(venter på ny adr.)Så jeg skal komme tilbake til dette når systemet har kommet i orden.Jeg fant Olava Christophersdatter på slektsidene til aadal.com. I føge disse sidene er hennes foreldre Christopher Christophersen Slåtta og Kari Davidsdatter Haugseie.Karis Foreldre skal være David Olsen Haugseie og Malene OLSEN Haugseie,begge f.ca 1800 på Gran? Har forøkt å finne disse i folketellinger uten hell,så om noen vet mer om disse personene hadde jeg satt pris på det. Når det gjelder Hans Thorsen,fant jeg i Vaage,som kan passe.Skal forsøke med lenkeLenke Kan dette være min Hans Thorsen tro? Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv hauge

Jeg prøver meg på nytt.Klarer ikke å finne ut hvem David Olsen Haugseie og Malene Olsen Haugseie var-deres foreldre,hvor og når de ble født,og hvor de bodde. Har heller ikke klart å finne ut hvem Christopher Christophersen var,og hans bakgrunn. Er det noen som kjenner til noen av disse og som k an hjepe meg? Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv hauge

Ok,ser ut som det blir vanskelig å komme videre under dette temaet. Jeg forsøker å legge inn nytt tema med Malene og David Olsen Haugseie som overskrift. Så får jeg håpe at det kanskje er noen der ute som kan bidra med opplysninger om disse to. Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.