Gå til innhold
Arkivverket

[#28236] Oppslag i bygdebok for Samnanger?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg lurer på om der er noen som har tilgjengelig ovennevnte bygdebok og kan gjøre et oppslag på Haugen/Våge i bygdeboka for Samnanger. Jeg leter etter Nils Andreas Larsson Hauge f. 01.10.1909 og hans søster Anna Hauge f. ??. Deres far er muligens Lars Nilsen Hauge f. 1887 i Os.Håper der er noen som kan hjelpe meg her, da jeg ikke kommer videre før jeg finner Anna Hauges fødselsdato og en link til Nils Andreas og Anna's foreldre.Mvh Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner Lars f. 1887 på Haugen under Våga, men det står ikke hvem han ble gift med. Lars Nilsson var sönn til Nils Nilsson Våga og Marita Johannesdtr Tveitarås. Nils var gift med Anna Nilsdtr Rolvsvåg. Det er fra Samnanger I, s. 190/191 I S-II står det bare to barn til på dette paret, men ingenting om barna deres. Haugen ligger öde nå. Dersom du trenger mer om deres forfedre, kan jeg være til hjelp. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er Lars Nilsson i FT 1900: LenkeAnna er jo og et navn som går igjen i den familien.Kanskje du skulle prøve å finne ut om det er et skifte etter Lars Nilsson? Der vil du vel da finne ut om han var far til Nils Andreas og Anna.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg bringer denne litt opp igjen for å informere om at Nils Andreas Larsson Hauge var født i Voss, hans søster Anna Hauge var født i Odda i 1912, så nå er det meste her kommet på plass. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.