Gå til innhold
Arkivverket

[#28240] Hans Olsen Bjorge, f. ca 1835


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Hans Olsen Bjorge gifter seg i Trefoldighetskirken i Oslo 27.03.1861 med Cecilie Sofie Walseth (f. 1826). I FT1865 er Cecilie enke med 2 barn, Aagot Bjørge f. 1855 og Hilmar Bjørge f. 1863. I FT1875 er det i tillegg en datter Bertha Bjørge f. 1861. Spørsmålet er hvem denne Hans Olsen Bjørge er, etterlyser f. d. og foreldre. Er også interessert i informasjon om Aagot, er hun datter til Hans eller Cecilie? Hun er f. 6 år før Hans og Cecilie gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er enken Cecilie i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301.wc2&gardpostnr=608&personpostnr=17429&merk=17429#ovre;>Lenke Og her er Cecilie og barna i 1875 Lenke.I 1875 nevnes datteren Berta Bjørge; i f.t. 1865 finner jeg denne datteren på Hegdehaugsveien pleiestiftelse Lenke. Dette kan være Bertas dåp i 1861:Bertha Susanne Birth: 05 Jan 1861 Place:Christening: 16 Jun 1861 Place: Oslo, Akershus, NorwayFather: Hans OLSENMother: Cecilie Sofie WALSETH(Den Norske Kirke, Domkirken, Trefoldighet).--------------------------------------------------Da kan dette være Hilmar Bjørge i f.t. 1900 Kristiania; han kaller seg Hilmar Severin Walseth Bjørge (jf. dåpen til Berta): Lenke. Han har en datter som heter Ågot, oppkalling etter tante Ågot, mon tro?Ser at datteren Ågot Bjørge er født i 1855, og i f.t. 1900 for Kristiania finner jeg en Ågot, født 1855, gift Methlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Anne, har du sett ekteskapsrecorden? Så sent som 1861 så står farens navn alder, av og til også hvor født? Er dette et annet spørsmål om Bjørge familien og henger det sammen med ditt spørsmål om Syver Olsen på Bergoust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette innlegget har jeg under tema 28218 om Syver Olsen, men jeg legger det også inn her:I FS ser jeg at ved giftermålet i 1861 oppgis Ole Syversen som Hans Olsen Bjørges far. I FS/Ancestrial File finner jeg så en Hans Olsen, født 30.6.1835 på Nordre Bjørge, sønn av Ole Syversen og Berte Hansdatter. Ifølge samme FS skal Ole Syversen være født 1801 på BERGAUST i Veldre, Hedmark, gift 31.5.1829 med Berte Hansdatter, og Ole dør 4.12.1874 på Nordre Bjørge (håper lenken fungerer) [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/AF/family_group_record.asp?familyid=10271865>LenkeDa ser det ut som du kan ha rett med hensyn til Syver Olsen på Bergoust, som da kan være far til Ole Syversen, 1 år, i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sagflaat

Takker for opplysninger som jeg ikke hadde fra før om barna til Cicile og Hans. Det eneste jeg vet om Hans Olsen Bjørge er fra vielsen som jeg fant på FS. Der står det at han er 26 år i 1861. Da jeg søkte på FS etter hans fødsel/dåp fant jeg denne: Individual Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19 -------------------------------------------------------------------------------- Hans OLSEN (AFN: 1KHH-2FT) Pedigree Sex: M Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 30 Jun 1835 Nordre Bjorge, Veldre, Hedmark, Norway Christening: 12 Jul 1835 Bjorge, Veldre, Hedmark Co, Norway -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: Ole SYVERSEN (AFN: 1KHH-2B7) Family Mother: Berthe HANSDTR. (AFN: 1KHH-2CF)Jeg er usikker på om dette er 'min' Hans Olsen Bjørge. De to innleggene henger sammen. Videre på FS finner jeg at denne Ole Syversen er sønn av Syver Olsen. Dette bekreftes i FT1801 da er denne familen å finne på Bergoust, Ringsaker, Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.