Gå til innhold
Arkivverket

[#28242] Gunnar Olsson Jøsendal, Odda, ca 1701-1775


Gjest Marie Skålnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Skålnes

Gunnar Olsson flytta frå Jøsendal til Indre Skromme, Skånevik (dei to gardane høyrer til forskjellige kommunar, men ligg ikkje så langt frå kvarandre) etter 1754. Han var bjørneskyttar. Det skal stå ein del om han i bygdeboka for Odda 3 I side 344. Har nokon høve til å slå opp og sjå om der står navn på foreldra?Eg finn han ikkje under Jøsendal i 1701, så han kan vera fødd litt seinare:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har skrive (Fjæra ?) bak Gunnar Olsson, så han muligens ha komme fra Fjæra i Skånevik sokn. Eg finn han verken i bygdeboka eller i folketeljinga for 1701 LenkeOlle i 1701-teljinga står i bygdeboka med desse tre borna vi ser her. Men, til tross for hans høge alder, kan han jo ha fått ein Gunnar litt seinare. Han var truleg gift tre gonger, så hans ukjende tredje kone kan ha vore ung.Gunnar var gift med Åsa Knutsdatter Espe, Odda. Ein del av hennar forfedrar har eg funne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette det aktuelle ekteskapet?AASA KNUDSDAATTER Marriages:Spouse: GUNDER OLSSONMarriage: 02 JAN 1735 Ullensvang, Hordaland, Norway--------------------------------------------------Er foreldrene hennes Knut Olsson og Kristi Åmundsdatter? Finner denne i FS:Aasa Knutsen Birth: About 1712 Espae, Ullensvang, Hordaland, NorwayParents:Father: Knut OlsenMother: Kristi Aamundsen--------------------------------------------------Finner følgende barn med foreldre Gunder Olsen og Åse Knudsdatter, alle døpt i Odda: Niels, døpt 6.11.1735 Ole, døpt 4.10.1737 Christi, døpt 22.9.1740 Ole, døpt 6.2.1746 Ole, døpt 17.2.1747 Gunder, døpt 2.8.1749 Martha, døpt 10.7.1751 Gunder, døpt 3.4.1754I FS finner jeg parallelt til barn med patronymikon Gundersen, også barn født i samme tidsrom med patronymikon Gunnarson (foreldre Gunnar Olsson og Aasa Knutsdatter). Kan dette være dette være barn av et og samme par? Hadde Gunnar / Gunder også to døtre Christi / Kristi født 1743 og Martha / Marta født 1741? Giftet Gunnar og Åsa seg i Ullensvang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Utne

Hei!Det står ikkje så mykje meir om Gunnar Olson i Odda, Ullensvang og Kinsarvik i gamal og ny tid, 3 I side 344: ”Gunnar Olson frå ? har bygsla 27/11 1734. Knut Knutson Espe eig etter skøyte 10/7 1746. Gunnar var kanskje frå Fjæra. Han fekk fleire gonger premie for bjørnar han felte, såleis i 1736 og 1759. Gift 1735 m. Åsa Knutsdtr. Espe Ullensvang br. 1 (ca. 1710- ). Born: a. Nils (1735- ), b. Knut (1740- ), c. Kristi (1743- ), d. Marta (1741- ), e. Gunnar (1754- ), busett i Fjæra.“Du kan nok finne meir interssant ut om forfedrane til kona Åsa i Odda, Ullensvang og Kinsarvik i gamal og ny tid.Mvh. Trygve Utne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Takk til Trygve og Grethe for svar. Eg ser at du, Grethe har funne mange barn; eg skal kika nærare på dei i kveld.Sjølv ættar eg frå Gunder/Gunnar fødd 1754, som flytta til Fjæra. Heilt fram til våre dagar har det vore ei drøss med Gunnar Gunnarson'ar og andre Gunnar'ar på Fjæra. Men i mi grein av ætta har namnet falle bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Grethe: Det er svært sannsynleg at paret gifte seg i Ullensvang. Brura var frå Espe som ligg i Ullensvang (ikkje Odda, som eg skreiv i det første innlegget). Foreldra henner og fødselår stemmer med det eg har notert før.Ekteparet busette seg i Jøsendal i Odda kommune, derfor er alle borna fødde der.I Skånevikssoga finn eg berre dei borna som Trygve har lista opp. Fødselsåret på Marta har eg endra frå 1741 til 1751 ein eller annan gong. Det har truleg vore to Marta'er, men den første døydde nok lita. Dei andre borna som du Grethe nemner, har nok døydd små. Dei har nok hatt 2 Kristi/Christi og. Eg kika litt på FS (er ikkje så flink) nå, og då fann eg Gunnar og Aasa gift 1735, og eg fann Gunder og Aasa gift 02.01.1735. Men eg reknar med at det er same paret.Takk for opplysningar!Eg skulle gjerne visst noko om opphavet til Gunnar Olsson, men det er nok ikkje så enkelt å finna. Var han frå Fjæra i Skånevik, fantes der ikkje kyrkjebøker på den tida, og ikkje er det skifte eller nokon Olle på Fjæra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Litt om brura fra Espe.Åsa Knutsdatter(1710-) g. 1735 m. Gunnar Olson Skromme.Datter av Knut Olson Espe(1682-1739)g.1701 m. Kristine Amundsdatter.Jøsendal, Odda, br.1 (1676-1761)( Se tema om Eirik Eirik Orm)Knut Olson Espe, var sønn av Olaf Peterson Fresvik br.1, Ull.(1632-1762) g. 1669 m. Angunna Knutsdatter Freim, Odda.br.1(d.før 1739)(Olaf Peterson og Angunna Knutsdatter flyttet til Jøsendal br. Odda br.1, i 1721 til Sloke i Skånevik, og kanskje til Raunes i Vats)Olaf Peterson Fresvik br.1/Espe br.1, sønn av Per Sjurson, Sandvin fra Kvam(1585) g.ca. 1622 m. Torbjørg Torbjørnsdatter Lote, Kinsarvik br.1.Torbjørg var datter av Torbjørn Sveinson Lote d. f. 1625 g. m. Gerd Bårdsdatter, Fresvik Ull.br.1Torbjørn Sveinson Lote n. 1606, sønn av Svein Sigurdson Lote,n. 1563 og 1578) sønn av Sjur Hallsteinson Lote,n. 1521 og 1549, sannsynligvis bror til Sigrid Hallsteinsdatter på Hovland, barna til en Hallstein som var g. m. Unna Gunnarsdatter, Hovland. Og da er man kommet så langt bak, at en kan finne de nevnte personer i diplomsamlingen.Vedk. Fresvik. Gerd Bårdsdatter var datter av Bård Hallsteinson(sannsynligvis etterkommer av Hallstein Helgeson fra Reisæter) Etter sagnet bodde Peter Oddson, sønnesønn av Holarbispen Gotskalk Nilsson fra Torsnes i Fresvik, etter at han måtte rømme fra Island for drap. (Og det er ikke usannsynlig)Åsa er oppkalt etter Åsa Sigurdsdatter Freim, Odda/Rogdo, Ull. n. ca. 1600. Hvis far var av de gamle storættene og en stor jordeierRef. Ættebøker fra Odda, Ullensvang og Kisarvik b. 4.II og b.5.I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Det var litt sent på kvelden, og det viktigste svaret på spørsmålet ditt var falt ut. Gunnar Olson kan være sønn av en Olaf Torgilson Jøsendal, eller en etterkommer av Øystein Fjæra.Det står noe mer utfyllende om Jøsendal i de gamle ættebøkene av Ola Olsen, men jeg har den ikke for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Takk for at du tok deg tid til å skriva alt dette.Eg får prøva å låna den gamle ætteboka; det var nok den nye eg lånte for årevis sidan.Eg syntes det var litt rart at Gunnar Olsson vart kalla Skromme; han kom vel først til Skromme etter at alle borna var fødde.Eg ser at eg kan finna ganske mykje om Aasa Knutsdtr si slekt, så eg får ta fatt i henne. Eg var ikkje klar over at foreldra hennar også flytta til Jøsendal og til Slokje i Skånevik (der har eg andre aner). Eg får starta med å sjå om eg finn dei under Slokje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Rettelse: Eg ser det er besteforeldra til Aasa som flytta til Jøsendal og Slokje. Eg finn dei ikkje under Slokje, men dei må ha bydd der berre ei kort tid.Eg har forresten Aasa Knutsdtr 4 gonger på mammas ættetavle, og i allfall 1 gong på pappas, så det er mykje inngifte...Nå kan eg fortelja mamma at også ho ættar frå 'fint folk'; tidlegare har eg funne 'fine slekter' i Kvinherad på pappas side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.