Gå til innhold
Arkivverket

[#28244] Foreldre til Peter Michael Erichsen og Anna Tørrisdatter?


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Anna Tørrisdatter er født ca 1779 og gifter seg 24. september 1797 Domkirken, Bergen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=5160&merk=5160#ovre>Lenke med Peter Michael Erichsen f. 1776 Bergen. Peter mener jeg å ha funnet døpt her LenkeDet er noe som ikke stemmer helt med konen, hun står oppført som Tørrisdatter i giftemålet og i de to døtrenes dåp Lenke og Lenke . Men i 1801-tellingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bernt Jenssen

Jun 28 1776 Peter Michael, Erich Michelsen lædertover, Birthe Cathrine Hansdtr. Dette må vel være foreldrene til Peter som er innførte ved dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Takk Bernt, jeg er enig med deg, jeg tror nok det er riktig dåp og dermed foreldrene til Peter. Men jeg har litt større problemer med å finne foreldrene til Anna Tørrisdatter / Anne Kristina Nielsdatter, så jeg hadde håpet at det står noe i vielsen om hvem som er foreldrene.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.