Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf Bergmann

[#28248] Min morfar: Jakob Jakobsen Høle,født 1848.Noen som kjenner hans levnetsløp?

Recommended Posts

Gjest Rolf Bergmann

Hei! Jeg har funnet morfar i 1865 og 1900 tellinga. Han var flere ganger i U S A rundt 1890. Jeg vil bli glad for svar. Hilsen Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hege Kvale

Hei der Rolf!Kan det kansje være denne karen?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hege Kvale

Hei Igjen Rolf!Fikk ikke til det med den lenka.(FS IGI finner du denne) Men denne karen mente jeg:JAKOB JACOBSEN Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 14 AUG 1848 Christening: 20 AUG 1848 Hollenes, Hole, Rogaland, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: JAKOB HENRIKSON Family Mother: MARIE KNUDSDR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Hei jeg prøver med en lenke til Jakob Jakobsen F.S.LenkeMvh. Gunn Huglen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er lenke til ekteskapet mellom Foreldre til Jacob Jacobsen, Høle ( Hole, F.S) Rogaland.LenkeJeg finner følgende barn ved foreldresøk:Karine Jacobsen dpt 5 okt 1828, Tjosevik, Høle, Rogaland.Knud Jacobsen dpt 26 feb 1832, Giljabrekko, Høle, Rogaland,Henrik Jacobsen dpt 14 aug , 1836, Giljabrekko, Høle, Rogaland.Anne Maria Jacobsen dpt 25 april 1841, Giljabrekko, Høle, Rogaland.Joren Jacobsen, dpt 29 sept 1844, Giljabrekko, Høle, R.Jacob Jacobsen, dpt 20 aug 1848, Høllenes, Høle, Rogaland.Med forbehold om rett avskrift.Mvh. Gunn Huglen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er gårdene Giljebrække og Høle i 1865.Finner ikke familien her på dette tidspunkt, men de kan jo ha flyttet ut?LenkeMvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Merkelig nok har jeg ikke greid å finne Jakob eller Jakop Jacobsen ( Alle navnvarianter ) i 1865 eller 1900.Hvor fant du han? Kan du legge lenker til stedene?Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg omsider også Jakob Jakobsen i 1865.Her bor han fortsatt sammen med sin mor. Hun er oppført som enke.LenkeDe andre søskene er tydligvis flyttet hjemmefra.Mvh. Gunn. H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er muligens broren Knud Jacobsen med sin familie i 1865.LenkeMvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her har vi nok Henrik en annen bror, med familie.Lenkemvh Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her tror jeg også jeg fant søsteren , Karina (e) gift i 1865.LenkeMvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive