Gå til innhold
Arkivverket

[#28248] Min morfar: Jakob Jakobsen Høle,født 1848.Noen som kjenner hans levnetsløp?


Gjest Rolf Bergmann
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Bergmann

Hei! Jeg har funnet morfar i 1865 og 1900 tellinga. Han var flere ganger i U S A rundt 1890. Jeg vil bli glad for svar. Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hege Kvale

Hei Igjen Rolf!Fikk ikke til det med den lenka.(FS IGI finner du denne) Men denne karen mente jeg:JAKOB JACOBSEN Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 14 AUG 1848 Christening: 20 AUG 1848 Hollenes, Hole, Rogaland, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: JAKOB HENRIKSON Family Mother: MARIE KNUDSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er lenke til ekteskapet mellom Foreldre til Jacob Jacobsen, Høle ( Hole, F.S) Rogaland.LenkeJeg finner følgende barn ved foreldresøk:Karine Jacobsen dpt 5 okt 1828, Tjosevik, Høle, Rogaland.Knud Jacobsen dpt 26 feb 1832, Giljabrekko, Høle, Rogaland,Henrik Jacobsen dpt 14 aug , 1836, Giljabrekko, Høle, Rogaland.Anne Maria Jacobsen dpt 25 april 1841, Giljabrekko, Høle, Rogaland.Joren Jacobsen, dpt 29 sept 1844, Giljabrekko, Høle, R.Jacob Jacobsen, dpt 20 aug 1848, Høllenes, Høle, Rogaland.Med forbehold om rett avskrift.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er gårdene Giljebrække og Høle i 1865.Finner ikke familien her på dette tidspunkt, men de kan jo ha flyttet ut?LenkeMvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Merkelig nok har jeg ikke greid å finne Jakob eller Jakop Jacobsen ( Alle navnvarianter ) i 1865 eller 1900.Hvor fant du han? Kan du legge lenker til stedene?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg omsider også Jakob Jakobsen i 1865.Her bor han fortsatt sammen med sin mor. Hun er oppført som enke.LenkeDe andre søskene er tydligvis flyttet hjemmefra.Mvh. Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.